Aalto-yliopistossa nimityksiä professorien urajärjestelmään

Tenure track -urajärjestelmään on tehty yhdeksän uutta nimitystä.

Energiatekniikan laitokselle Insinööritieteiden korkeakouluun professorin määräaikaiseen tehtävään (Associate Professor) on nimitetty TkT Risto Kosonen. Professuurin ala on LVI-tekniikka. Kososen tutkimusaluetta ovat rakennusten sisäympäristö: ilmanvaihto-, lämmitys- ja jäähdytysjärjestelmät sekä niiden energiatehokkuus.

Energiatekniikan laitokselle Insinööritieteiden korkeakouluun professorin tehtävään (Full Professor) on nimitetty TkT Sanna Syri. Professuurin ala on energiatekniikka ja -talous. Syrin tutkimusaluetta ovat energiatalous, ilmastonmuutoksen hillintä energiajärjestelmissä, EU:n energia- ja ilmastopolitiikka ja sähkömarkkinat.

Maankäyttötieteiden laitokselle Insinööritieteiden korkeakouluun professorin määräaikaiseen tehtävään (Assistant Professor) on nimitetty MMT Miina Rautiainen. Professuurin ala on kaukokartoitus.

Rakennustekniikan laitokselle Insinööritieteiden korkeakouluun professorin määräaikaiseen tehtävään (Assistant Professor) on nimitetty Dr. Gerhard Fink. Professuurin ala on puurakenteet.

Johtamisen laitokselle Kauppakorkeakouluun apulaisprofessorin määräaikaiseen tehtävään (Assistant Professor) on nimitetty PhD Myrto Chliova. Professuurin ala on yrittäjyys.

Markkinoinnin laitokselle Kauppakorkeakouluun apulaisprofessorin määräaikaiseen tehtävään (Assistant Professor) on nimitetty Dr. Kristina Wittkowski. Professuurin ala on markkinointi, erityisesti jakamistalous ja arvon yhteiskehittely (value co-creation).

Biotekniikan ja kemian tekniikan laitokselle Kemian tekniikan korkeakouluun professorin määräaikaiseen tehtävään (Associate Professor) on nimitetty PhD N. Raveendran Shijun. Professuurin ala on katalyysi (catalysis science and technology).

Tietoliikenne- ja tietoverkkotekniikan laitokselle Sähkötekniikan korkeakouluun apulaisprofessorin määräaikaiseen tehtävään (Assistant Professor) on nimitetty PhD Stephan Sigg. Professuurin ala on sähkötekniikka, erityisesti tietoverkkotekniikan, -turvallisuuden ja -talouden tutkimusalueella.

Arkkitehtuurin laitokselle Taiteiden ja suunnittelun korkeakouluun professorin määräaikaiseen tehtävään (Associate Professor) on nimitetty arkkitehti Jenni Reuter. Professuurin ala on arkkitehtuurin perusteet ja teoria (architectural principles and theory).

Lisätietoja professoreista:

Aalto People: https://people.aalto.fi/index.html

Vidha Saumyan teos, jossa groteskeja ihmishahmoja

Aalto ARTSin alumni Vidha Samyan teos esillä Venetsian biennaalissa 2024

Metallikuutio, jota kädet koskettaa

IoT Paja Säätiö lahjoittaa miljoona euroa Insinööritieteiden korkeakoululle

Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan

Silmälasipäinen mies katsoo kameraan, taustalla kesäinen luonto
Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu: