Aalto-yliopistossa nimityksiä professorien urajärjestelmään

Uusissa professoreissa on niin taiteen, tieteen, tekniikan kuin talouden osaajia.

Tenure track -urajärjestelmään on tehty seuraavia professorinimityksiä:

Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun elokuvataiteen ja lavastustaiteen laitoksen professorin määräaikaiseen tehtävään (Associate Professor) on nimitetty TaT Susanna Helke. Professuurin ala on elokuvatutkimus. Helke on palkittu dokumenttielokuvien tekijä, joka on toiminut aiemmin dokumentaarisen elokuvan professorina Aalto-yliopistossa.

Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun taiteen laitoksen apulaisprofessorin määräaikaisen professorin (Assistant Professor) tehtävään on nimitetty Ph.D Paula Hohti. Professuurin ala on taiteen ja kulttuurin historia.

Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun muotoilun laitoksen Associate Professor -tehtävään on nimitetty TaT Kirsi Niinimäki. Professuurin ala on muotoilu, erityisesti muodin tutkimus.

Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun elokuvataiteen ja lavastustaiteen laitoksen Adjunct Professor -tehtävään on nimitetty Olaf Möller. Professuurin ala on elokuvahistoria ja -teoria.

Kauppakorkeakoulun laskentatoimen laitokselle apulaisprofessorin määräaikaiseen tehtävään (Assistant Professor) on nimitetty KTT Tomi Viitala. Professuurin ala on yritysjuridiikka, erityisesti vero-oikeus. Viitalan tutkimus- ja opetusalaa ovat lähinnä yritysverotus ja kansainvälinen verotus.

Kauppakorkeakoulun laskentatoimen laitokselle apulaisprofessorin määräaikaiseen tehtävään (Assistant Professor) on nimitetty KTT Emma-Riikka Myllymäki. Professuurin ala on laskentatoimi.

Sähkötekniikan korkeakoulun sähkötekniikan ja automaation laitokselle professorin määräaikaiseen tehtävään (Assistant Professor) on nimitetty TkT Ilkka Laakso. Professuurin ala on sähkötekniikka, erityisesti tutkimusalueella sulautetut järjestelmät terveysteknologiassa.

Kemian tekniikan korkeakoulun kemian laitokselle ja materiaalitekniikan laitokselle professorin määräaikaiseen tehtävään (Associate Professor) on nimitetty Mady Elbahri. Professuurin ala on materiaalitekniikka ja kemia.

Kemian tekniikan korkeakoulun kemian laitokselle ja biotekniikan ja kemian tekniikan laitokselle professorin määräaikaiseen tehtävään (Associate Professor) on nimitetty Jan Deska. Professuurin ala on synteettinen orgaaninen kemia.

Kemian tekniikan korkeakoulun biotekniikan ja kemian tekniikan laitokselle professorin määräaikaiseen tehtävään (Associate Professor) on nimitetty Pekka Oinas. Professuurin ala on kemiantekniikka ja tehdassuunnittelu.

Insinööritieteiden korkeakoulun koneenrakennustekniikan laitokselle määräaikaiseen Associate Professor -tehtävään on nimitetty TkT Kari Tammi. Professuurin ala on mekatronisten koneiden suunnittelu.

Perustieteiden korkeakoulun tietotekniikan laitokselle professorin määräaikaiseen tehtävään (Assistant Professor) on nimitetty tekniikan tohtori Alex Jung. Professuurin ala on koneoppiminen.

Nimityksiä Aalto-yliopiston Professor of Practice -tehtäviin

Professor of Practice on määräaikainen tehtävä, joka antaa mahdollisuuden palkata erityistarkoituksia varten päteviä akateemisen maailman, elinkeinoelämän tai julkisen sektorin johtajia, joilla on ollut huomattava vaikutus Aalto-yliopiston kannalta merkittävillä aloilla.

Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun muotoilun laitoksen Professor of Practice -tehtävään on nimitetty Ph.D Ramia Mazé. Professuurin ala on uusi muotoilu (New Frontiers of Design).

Kauppakorkeakoulun laskentatoimen laitokselle Professor of Practice -tehtävään on nimitetty KTT, KM Hannu Ojala. Professuurin ala on laskentatoimi (Financial Accounting).

Lisätietoja professoreista:

Aalto People: https://people.aalto.fi/index.html

Vidha Saumyan teos, jossa groteskeja ihmishahmoja

Aalto ARTSin alumni Vidha Samyan teos esillä Venetsian biennaalissa 2024

Metallikuutio, jota kädet koskettaa

IoT Paja Säätiö lahjoittaa miljoona euroa Insinööritieteiden korkeakoululle

Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan

Silmälasipäinen mies katsoo kameraan, taustalla kesäinen luonto
Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu: