Aalto-yliopiston nuoret muotisuunnittelijat rynnistivät taas Hyères Fashion Festivalin finaaliin

Kymmenestä finaaliin valitusta mallistosta peräti kolme on aaltolaisten suunnittelemia.

Rolf Ekrothin suunnittelemaa miestenmallistoa. Kuva Niklas Kullström

Tänä vuonna Hyères’n finaaliin pääsivät Rolf Ekroth miestenvaatemallistollaan, Hanne Jurmu ja Anton Vartiainen miesten yhteismallistollaan ja Akino Kurosawa naistenvaatemallistollaan. Kaikki neljä ovat opiskelleet muotia ja vaatesuunnittelua Aalto-yliopistossa.

– Olo on todella etuoikeutettu, taso on niin kova, Hanne Jurmu iloitsee.

– Finaaliin pääsy on hieno mahdollisuus: saamme materiaalisponsoreita ja lisää aikaa jatkaa mallistomme kehittelyä, hän lisää.

Akino Kurosawan mallistoa. Kuva Rakutaro Ogiwara.

Viime vuosina nuorille ammattilaisille suunnatun Hyères Fashion Festivalin pääpalkinnon on voittanut kaksi mallistoa Aalto-yliopiston taiteiden ja suunnittelun korkeakoulusta. Tänä vuonna korkeakoulun muodin maisteri- ja kandidaattiopiskelijat näyttivät jälleen osaamisensa valikoitumalla finaalijoukkoon.

Hyères Fashion Festivalin tuomaristot koostuvat joka vuosi muotialan suurimmista kansainvälisistä vaikuttajista. Ranskan Rivieralla Hyèresissä kuuluisassa Villa Noailles'ssa jo 80-luvun alusta lähtien järjestettyä tapahtumaa pidetään yhtenä maailman arvostetuimmista alan kilpailuista. Sen toteuttavat samat tuottajat ja casting-ohjaajat, jotka tekevät Pariisin muotiviikoilla Chanelin ja Balenciagan kaltaisten suurten muotitalojen näytöksiä. Tänä keväänä Festival International de Mode & de Photographie Hyères järjestetään 21.–25. huhtikuuta Villa Noilles'ssa, Ranskassa.

Lisätietoja:

Saara Koskinen
Aalto-yliopiston viestintä
Puh. 050 594 3422

Hanne Jurmun ja Anton Vartiaisen miestenmallistoa. Kuva: Sara Riikonen.

Kuvia Rolf Ekrothin jaHanne Jurmun ja Anton Vartiaisen mallistoista (materialbank.aalto.fi)

Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.
EU parlamentti
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Milja Mieskolainen: Euroopan Parlamentin Schuman-harjoittelu ylitti odotukseni

Ihminen, joka katsoo kohti tulevaisuutta
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Viisi vinkkiä, joilla voit kehittää luovuuttasi tänä keväänä ja kesänä