Aalto-yliopiston muodin koulutus sijoittui jälleen kärkeen maailmanlaajuisessa vertailussa
![Näytös19, kuva: Guillaume Roujas](/sites/g/files/flghsv161/files/styles/1_6_567w_354h_n/public/2019-06/_gui2132.jpg?h=fa1c963e&itok=cP3okvMn)
Aalto-yliopiston muodin kandidaattiohjelma on menestynyt erinomaisesti Business of Fashion -verkkosivuston toteuttamassa maailmanlaajuisessa muodin koulutusohjelmien vertailussa. Koulutus sai tunnustusta kaikissa kategorioissa, joita tänä vuonna uudistettujen arviointikriteerien mukaisesti olivat paras kokonaisuus, paras maailmanlaajuinen vaikutus, paras oppimiskokemus ja paras pitkän aikavälin arvo. Myös Aallon laaja-alainen Fashion, Clothing and Textile Design -maisteriohjelma sai tunnustusta erinomaisesta maailmanlaajuisesta vaikuttavuudestaan.
Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun muodin koulutus sai huippumaininnat kaikissa kategorioissa yhdessä muun muassa brittiläisen Central Saint Martensin ja yhdysvaltalaisen Parsons School of Designin kanssa.
”Olemme oikeassa viiteryhmässä, maailman parhaiden muotikoulujen kärkijoukossa. Koulutuksemme kiinnostaa ja vetää parhaita ja motivoituneimpia opiskelijoita ympäri maailman. Opiskelijamme myös työllistyvät hyvin kansainvälisiin huipputaloihin, mikä on aina se merkittävin tunnustus”, sanoo muodin professori Pirjo Hirvonen.
Uudistettu arviointimetodologia painottaa laatua
Business of Fashion (BoF) -arviointi on toteutettu vuosittain vuodesta 2015 alkaen. Pääosin muotikouluilta saadusta palautteesta johtuen arvioinnin kriteerit uudistettiin vuoden 2018 aikana. Kriteeristö painottuu nyt numeroiden sijasta enemmän laatuun eli huomioi paremmin muun muassa koulun opetuksen, oppimisympäristön ja infrastruktuurin tason.
Maailmanlaajuinen vaikutus -kriteeri tarkastelee koulun maailmanlaajuista mainetta ja vaikutusta sekä valikoivuutta hakijoiden hyväksymisessä ja hyväksyttyjen hakijoiden ilmoittautumisasteita, oppimiskokemus-kriteerissä otetaan huomioon opiskelijoiden kokemus koulun aikana sekä opetuksen laatu ja laitoksen käytettävissä olevat resurssit ja pitkän aikavälin arvo -kriteeri huomioi opiskelijoiden valmiudet työelämään, joka perustuu koulujen antamiin tietoihin opiskelijan etenemisvauhdista, opiskelijoiden tyytyväisyyteen työllistymistä ja urakehitystä koskien sekä alumnien saavutettavuuteen.
Tänä vuonna arvioitiin 95 koulutusohjelmaa 43 koulussa tai oppilaitoksessa 16 maassa. Vastaajina oli kaikkiaan 13 500 opiskelijaa ja alumnia sekä johtavia henkilöstö- ja muotialan ammattilaisia, muotikoulujen asiantuntijoita sekä vasta perustettu BoF:n koulutusneuvosto, joka koostuu muodin koulutuksen ja muotiteollisuuden asiantuntijoista ympäri maailmaa.
Lue lisää:
- Julkaistu:
- Päivitetty:
Lue lisää uutisia
![Kuvassa näkyvät Kauppakorkeakoulun opiskelijat Liina Röyskö ja Kerttu Lammi koulun pääovien edustalla.](/sites/g/files/flghsv161/files/styles/2_3_288w_125h_d/public/2024-07/Liina_Roysko_ja_Kerttu_Lammi_photo_Roope_Kiviranta_web.jpg?h=96533ab2&itok=T_SsLZJ_)
Tekoälyn fiksua käyttöä opettava verkkokurssi lisäisi opiskelun tasa-arvoa
Tekoäly on tullut jäädäkseen ja sen osaava ja tehokas hyödyntäminen auttaisi sekä opinnoissa että työnhaussa, sanovat Kauppakorkeakoulun opiskelijat.![Två studentar på Aalto-universitetets campus](/sites/g/files/flghsv161/files/styles/2_3_288w_125h_d/public/2024-07/Aalto_University_Squad_students_May-2023_by_Aleksi_Poutanen_4895.jpg?h=41f55a5b&itok=-dw6wp5M)
2 027 uutta opiskelijaa hyväksyttiin Aalto-yliopistoon
Kaiken kaikkiaan 13 500 haki opiskelupaikkaa Aallosta kevään 2024 toisessa yhteishaussa![Syksyinen kampusalue](/sites/g/files/flghsv161/files/styles/2_3_288w_125h_d/public/2024-06/aalto_university_campus_photos_240920_photo_Anni_Kaaria-5_0.jpg?h=41f55a5b&itok=7gqovAHx)