Aalto-yliopiston maine entistäkin parempi

Taloustutkimuksen selvityksen mukaan Aalto-yliopisto on tunnetuin korkeakoulu nuorten suomalaisten keskuudessa.

Aalto-yliopisto sai edellisvuosien tapaan erinomaiset arviot Taloustutkimuksen tekemässä korkeakoulujen imagotutkimuksessa. Yliopistoja ja ammattikorkeakouluja arvioineeseen kyselyyn vastasi lähes 1 200 alle 30-vuotiasta suomalaista.

Kyselyyn vastanneiden mukaan Aalto-yliopisto tunnetaan parhaiten Suomen yliopistoista ja ammattikorkeakouluista. Aalto-yliopiston kiinnostavuus opiskelupaikkana kasvoi viime vuodesta samoin kuin kokonaisarvosana, ja Aalto ylsi näissä kategorioissa toiseksi koko joukosta.

Aalto-yliopisto nähdään edelläkävijänä

Korkeakoulujen imagoa selvitettiin kymmenen väittämän avulla, ja vastaajat arvioivat, sopivatko väittämät korkeakouluun tai yliopistoon hyvin vai huonosti. Mielikuvat Aalto-yliopistosta olivat aiempaa myönteisempiä ja ykkössija heltisi peräti kuudessa väittämässä: Tutkintoa arvostetaan työmarkkinoilla, yliopisto on edelläkävijä, se tarjoaa kansainvälisiä mahdollisuuksia, yliopisto näkyy myönteisesti mediassa ja on hyvin esillä sosiaalisessa mediassa ja Aalto-yliopisto erottuu edukseen muista korkeakouluista. Aalto sijoittui kolmen parhaan korkeakoulun joukkoon kolmessa väittämässä: maine opiskelupaikkana on hyvä, opetus on tasokasta ja koulutusalat ovat kiinnostavia.

Verkko tärkeä tiedon kanava

Kyselyssä selvitettiin myös nuorten suomalaisten tietolähteitä koulutukseen liittyvän tiedon saannissa. Yleisimmin käytetään oppilaitoksen www-sivuja sekä koulutusalaan ja oppilaitokseen liittyviä hakusanoja. Kahden viimeksi mainitun merkitys tietolähteenä on kasvanut viime vuosina voimakkaimmin.

Vidha Saumyan teos, jossa groteskeja ihmishahmoja

Aalto ARTSin alumni Vidha Samyan teos esillä Venetsian biennaalissa 2024

Mikkelin IB-ohjelma 35 vuotta
Yliopisto Julkaistu:

Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille

Metallikuutio, jota kädet koskettaa