Aalto-yliopisto tuo tiede- ja taidetyöpajat Oodiin

Ensimmäisiin kaikille avoimiin tapahtumiin pääsee osallistumaan jo talvilomaviikolla.
Poika ja tyttö valkoisissa laboratoriotakeissaan ihmettelevät vihreää nestettä laboratoriomaljassa

Aalto-yliopisto järjestää Keskustakirjasto Oodissa tämän vuoden aikana kaikille avoimia näyttelyitä, työpajoja ja tilaisuuksia. Ensimmäiset tapahtumat järjestetään talvilomaviikolla, kun Aalto-yliopisto Junior tuo monitieteelliset ja taiteelliset työpajat Oodiin.

Keskiviikosta perjantaihin klo 12-16 järjestettävät työpajat ovat avoimia kaikille. Ennakkotietoja tai ilmoittautumisia ei tarvita.

Aalto-yliopisto Juniorin työpajat ovat yksi osoitus Helsingin kaupungin ja Aalto-yliopiston yhä tiivistyvästä strategisesta kumppanuudesta.

”Helsingillä on Aalto-yliopiston kanssa useita yhteisiä tutkimus- ja kehittämishankkeita sekä alustoja, joilla synnytämme yhä toimivampaa ja kestävämpää kaupunkia. Hiihtolomaviikon taidetta, tiedettä, teknologiaa ja taloutta yhdistävät työpajat on suunnattu erityisesti lapsille, nuorille ja opettajille, mutta muutkin uteliaat ja seikkailunhaluiset ovat tervetulleita osallistumaan”, kannustaa Helsingin pormestari Jan Vapaavuori.

”Yhdessä Helsingin kanssa kehitämme pääkaupunkiseutua entistä vetovoimaisemmaksi. Yhteistyön tiivistyminen tuo kuluvalla hiihtolomaviikolla Aalto Juniorin työpajoja eli kaikille avoimia perhetapahtumia Oodiin. Hiihtäminen voi olla tällä säällä vaikeaa, mutta mielenkiintoista tekemistä riittää, kun Aalto Junior innostaa lapsia ja nuoria taiteen, tieteen, talouden ja teknologian pariin. Toivotan perheet lämpimästi tervetulleiksi Aalto Juniorin työpajoihin!”, sanoo Aalto-yliopiston rehtori Ilkka Niemelä.

Lisätiedot ja aikataulut Aalto-yliopisto Juniorin työpajoista Oodissa:

Facebookissa

Oodin sivuilla

Ihminen, joka katsoo kohti tulevaisuutta
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Viisi vinkkiä, joilla voit kehittää luovuuttasi tänä keväänä ja kesänä

YK viettää Maailman luovuuden ja innovaatioiden päivää 21. huhtikuuta. Kokosimme vinkkejä luovuuden oppimiseen.
Vuoden 2023 kunniatohtorit
Palkinnot ja tunnustukset, Mediatiedotteet Julkaistu:

Viisi uutta tekniikan kunniatohtoria Aaltoon 2024

Kunniatohtorit vihitään juhlallisessa tohtoripromootiossa kesäkuussa.
Front and back covers of book called Unfolding Public Art. Text in red, book covers in sand colour.
Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
KY United -jalkapallojoukkue, 2024. Kuva: Eemil Kari
Yliopisto Julkaistu:

Jalkapallojoukkue KY United kohtaa sensaatiomaisesti Käpylän Pallon edustusjoukkueen tiistaina 16.4.2024

KY United saa vastaansa Suomen toiseksi korkeimmalla sarjatasolla pelaavan KäPan Suomen Cupin 3. kierroksella.