Aalto-yliopisto ja KONE tiiviimpään yhteistyöhön

Tutkimusyhteistyön alueita ovat muun muassa langattomat teknologiat ja rakennusten tietomallit.

KONE ja Aalto-yliopisto ovat sopineet yhteistyönsä tiivistämisestä akateemisen ja käytännön tiedon ja asiantuntemuksen yhdistämiseksi. Sopimus kattaa niin tutkimukseen, opetukseen, osaamisen kehittämiseen, kampuksen kehittämiseen kuin rekrytointiinkin liittyvää yhteistyötä.

"Olemme tehneet jo pitkään tutkimusyhteistyötä, ja KONE on toiminut aktiivisesti myös Aallon Design Factory -ympäristössä. Tiivistyvän yhteistyön myötä tutkijoillemme ja opiskelijoillemme avautuu entistä enemmän mahdollisuuksia työskennellä uusien teknologioiden ja palveluiden parissa", toteaa Aalto-yliopiston perustieteiden korkeakoulun dekaani Jouko Lampinen.

"KONE haluaa tarjota asiakkailleen ja loppukäyttäjilleen parasta mahdollista asiakaskokemusta. Nyt allekirjoitettu sopimus antaa meille entistä laajemman tieteellisen pohjan tuote- ja palvelutarjoomamme kehittämiseen esimerkiksi käyttäjäkokemuksen alueella. Yhteistyöalueet on valittu tukemaan myös teknologiastrategiaamme. Tavoitteemme on varmistaa, että KONE jatkossakin tunnetaan toimialansa innovatiivisimpana yrityksenä", sanoo KONEen teknologiajohtaja Tomio Pihkala.

Kuvassa v-o: Tomio Pihkala, Elina Karvonen, Rauno Hatakka, Ilkka Niemelä, Henrik Ehrnrooth, Jouko Lampinen ja Teppo Heiskanen. Kuva: KONE

Aalto ja KONE tavoittelevat sopimuksella yhteistyön syventämistä yhteisillä ydinalueilla. Sopimuksen keskeisiä yhteistyön alueita ovat ihmisvirta-analytiikka ja uutena alueena sen yhdistäminen rakennuksen tietomalleihin sekä niin ikään uudet yhteistyöalueet kuten langattomat teknologiat, tulevaisuuden valmistusmenetelmät sekä käyttäjäkokemus.

Lisätietoja:

Aalto-yliopisto, viestintä
Viestintäasiantuntija Eeva Lehtinen
[email protected], 050 321 7034

Viestintäjohtaja Liisa Kivelä
KONE Oyj
[email protected], 0400 308 484

URL kopioitu

Nuoret arkkitehdit istuvat ulkoportaikossa ja hymyilevät
Yhteistyö Julkaistu:

Ella Kaira ja Matti Jänkälä kuratoivat Suomen paviljongin vuoden 2025 näyttelyn Venetsiassa

Arkkitehtikaksikon näyttelykonseptin tematiikka on modernin arkkitehtuurin säilyttäminen.
Nanoselluloosaa
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

KPMG:n räätälöity projekti, tiimi koolla
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Opiskelijaprojektissa analysoitiin KPMG:n asemaa Suomen nopeasti kasvavilla konsultointimarkkinoilla

Tutkimuksen mukaan konsultointimarkkinat ovat kasvaneet poikkeuksellisen paljon viimeisten viiden vuoden aikana. Teknologiakonsultointi on viitoittanut kasvua ja se muodostaa suurimman osan markkinoista.
Digital Education Council
Yhteistyö Julkaistu:

Kauppakorkeakoulu Digital Education Councilin jäseneksi

Allianssilla on yhteinen visio kestävän kehityksen edistämiseksi korkeakoulutuksessa.