Aalto-yliopisto houkutteli ennätysmäärän hakemuksia maisteriohjelmiin

Yli 6000 hakemusta Aallon maisteriohjelmiin.
Students at Otaniemi campus in the winter and snow, photo by Unto Rautio

Haku Aalto-yliopiston maisteriohjelmiin päättyi 4. tammikuuta 2021.

Aalto-yliopiston maisteriohjelmiin saatiin yhteensä 6070 hakemusta. Näistä 3118 oli tekniikan, 2057 taiteiden ja suunnittelun sekä 895 kauppatieteiden ohjelmiin.

"Hakijoiden kiinnostus maisteriohjelmiimme on ilahduttavaa. Olemme erittäin tyytyväisiä huikeasti jopa viime vuoden ennätysmäärästä kasvaneesta hakemusmäärästä. Työ laadukkaan opetuksen ja ohjelmatarjonnan eteen tuottaa toivottua tulosta. Kiitos kaikille hakijoille," toteaa Aalto-yliopiston vararehtori Petri Suomala.

Kauppatieteiden alalla suosituimpia hakukohteita olivat Management and international business ja yritysjuridiikka. Taiteiden alalla suosituimmat hakukohteet olivat Collaborative and industrial design ja Creative sustainability. Tekniikan alalla suosituimmiksi hakukohteiksi nousivat Machine learning, data science and artificial intelligence ja Computer science.

Suomen jälkeen seuraavaksi eniten hakemuksia tuli Kiinasta ja Intiasta. Hakijoista yli 2600 haki tutkinnolla, joka on suoritettu EU/ETA-alueella.

Nämä hakijaluvut eivät sisällä Aalto-yliopiston omista kandidaattiohjelmista maisteritasolle siirtyviä opiskelijoita.

Nyt järjestetty haku koski kaksivuotisia maisteriohjelmia. Englanninkielisten kandidaattiohjelmien hakuaika on 7–20.1.2021 ja suomen- ja ruotsinkielisten kandidaattiohjelmien hakuaika on 17.3.–31.3.2021.

Maisterihaun tulokset julkaistaan aikaisintaan 22.3.2021.

Haitko Aallon maisteriohjelmiin? Olemme kiinnostuneita kuulemaan, milloin teit päätöksen hakea opiskelemaan Aalto-yliopistoon ja mikä vaikutti päätökseesi hakea. Anna palautetta 27.1. mennessä!

Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Mikkelin IB-ohjelma 35 vuotta
Yliopisto Julkaistu:

Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille

Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.