Aalto Magazinen teemana globaali liiketoiminta

Aalto University Magazine 15 tarkastelee kansainvälistä liiketoimintaa ja siihen liittyvää koulutusta globaalissa toimintaympäristössä.
Aalto University Magazine 15 cover.

Lehden Avauksia-palstalla Kauppakorkeakoulun dekaani Ingmar Björkman toteaa, että menestyäkseen työelämässä valmistuvilla on oltava oman alansa syvän tietämyksen lisäksi myös kokemusta ja oppia kansainvälisessä ympäristössä toimimisesta.

Pääartikkeli esittelee, miten käytäntö ja yritysten todellisuus voidaan yhdistää tiiviisti opintoihin. Esimerkkinä on kansainvälinen CEMS-koulutusohjelma, josta kertoo muiden muassa ohjelman alumni, Marimekon toimitusjohtaja Tiina Alahuhta-Kasko.

Oho-tarinassa Executive in Residence Bruce Oreck kertoo, miten päätyi Alaskan vuorenhuipun sijasta Grand Canyonin pohjalle – ja uransa alkuun.

Kuka-palstan alumnihaastattelussa startup-yrittäjä, konsultti Tiina Zilliacus kehottaa yrittäjiksi aikovia pitämään monta rautaa tulessa: vain yhteen asiaan keskittyminen on riski.

Kolumnissa toimittaja, yrittäjä Paula Salovaara pohtii työelämän muutosta ja ammattien välisten rajojen hälvenemistä.

Kuvareportaasi Siellä avaa jännittävän näkymän Nevadan autiomaassa järjestettyyn Burning Man -festivaaliin. Kymmenkunta aaltolaista osallistui spektaakkeliin Aalto on Fire -projektissa ja oli tiettävästi ensimmäinen yliopistotaustainen tiimi tapahtuman historiassa.

Aalto University Magazine on saatavilla Aalto-yliopiston kampuksilla. Näköislehti on luettavissa issuu.com-sivustolla, ja artikkeleiden englanninkielisiä käännöksiä on osoitteessa aalto.fi/magazine.

Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan

Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
Shankar Deka on sähkötekniikan ja automaation laitoksen apulaisprofessori.

Robotiikka tarvitsee turvallisia käyttäytymismalleja

kuva puhelimesta ihmisen kädessä
Mediatiedotteet Julkaistu:

Kuinka helpottaa tekstin näpyttelyä puhelimella? Tutkijat loivat ensi kertaa ihmisen tekstinsyöttöä simuloivan tekoälymallin

Malli auttaa ymmärtämään, mitkä tekijät sujuvoittavat ja mitkä puolestaan vaikeuttavat puhelimen näpyttelyä erilaisilla käyttäjäryhmillä.