Aalto Executive MBA on Financial Times -lehden (FT) globaalissa vertailussa hienosti Euroopan 35. paras

Kyseessä on maailman arvostetuin vuosittainen vertailu.

Pohjoismaiden hopeasijalta Aalto EE:n ohjelma puolustaa vahvasti paikkaansa maailman sadan parhaan joukossa ollen eurooppalaisista toimijoista 35. ja koko vertailussa sijalla 78. Maailman noin 3 000 EMBA-ohjelmasta vain sata parasta huomioidaan. Aalto Executive MBA on vertailussa tänäkin vuonna ainoa suomalainen ohjelma, joka lunasti paikkansa sadan parhaan joukossa.

Viime vuonna Aalto EMBA-ohjelmissa oli Euroopassa ja Aasiassa 360 osallistujaa. Ohjelmaan valittujen johtajien ja huippuasiantuntijoiden monipuoliset organisaatio- ja kokemustaustat mahdollistavat vahvan ja arvokkaan verkoston, joka kantaa myös ohjelman jälkeen. Seitsemässä maassa tarjolla oleva ohjelma on kansainvälisyydessään maailman kirkkainta kärkeä.

”Uusi tilasto kertoo paljon markkinan nopeista liikkeistä: moni tuttu läntinen kärkikoulu putosi kokonaan ulkopuolelle samalla, kun aasialaiset koulut vahvistivat asemiaan. Aalto EE:n kannalta tärkeää on säilyttää asemansa yhä tarkemmin seulotun globaalin sadan kärjen joukossa”, kertoo Aalto EE:n toimitusjohtaja, professori Pekka Mattila.

”Meille ohjelmiemme vaikuttavuus näkyy tyytyväisien ja menestyvien alumnien lisäksi myös lisääntyneenä kiinnostuksena ohjelmaa kohtaan. Esimerkiksi tänä keväänä pelkästään Helsingissä aloitti 60 osallistujaa”, kertoo Aalto MBA -ohjelmista vastaava johtaja Hanna-Riikka Myllymäki.

Financial Times -lehden vertailussa arvioidaan kuuttatoista osa-aluetta, kuten ohjelman osallistujien taustojen moninaisuutta ja professorien akateemisia ansioita sekä osallistujien palkka- ja urakehitystä ja henkilökohtaisten tavoitteiden saavuttamista.

Anglo-amerikkalaisten huippuyliopistojen yhteisohjelmat hallitsevat edelleen kärkipaikkoja: ensimmäisen sijansa säilytti yhdistelmä Kellogg (USA) - Hong Kong UST Business School. Toiseksi ylsi Columbian yliopiston (USA), Hong Kongin yliopiston ja London Business Schoolin yhteisohjelma. Kolmanneksi sijoittui Tsinghua-yliopiston sekä ranskalaisen Inseadin verraten nuori ohjelma.

FT Ranking perustuu osallistujien suoraan lehdelle antamiin arvioihin ja tietoihin sekä yliopistojen tuottamaan tilastoaineistoon. Rankingiin vastaavat aina kolme vuotta sitten kyseisestä Executive MBA -ohjelmasta valmistuneet.

Aalto-yliopistoa ja sen Kauppakorkeakoulua mitataan myös lukuisilla muilla vertailuilla. Esimerkiksi yksi merkittävimmistä yliopistovertailuista QS Top 50 under 50 -listauksessa Aalto-yliopisto oli paras eurooppalainen yliopisto. Listauksessa on vertailtu 50 johtavaa alle 50 vuotta sitten perustettua yliopistoa maailmassa.

Lisätietoja:
Aalto Executive MBA -ohjelma
Pekka Mattila
Toimitusjohtaja, professori (Professor of Practice)
Aalto University Executive Education Oy
[email protected]

Hanna-Riikka Myllymäki
Business Area Director, Degree Programs
Aalto University Executive Education Oy
[email protected]

Aalto University Executive Education tarjoaa korkealaatuisia liikkeenjohdon kehittämispalveluja (Aalto EE) ja asiantuntijoiden täydennyskoulutusta (Aalto PRO) sekä palveluita yrittäjyyden kehittämiseksi (Aalto ENT). Monipuolisessa kokonaisuudessa yhdistyvät käytännön osaaminen ja Aalto-yliopiston uusin tutkimustieto. Yhtiön vahvuuksia ovat globaali toimintamalli ja monipuolinen tarjonta. Suomen ja Singaporen lisäksi Aalto EE tarjoaa ohjelmia Puolassa, Ruotsissa, Etelä-Koreassa, Taiwanissa, Kiinassa, Indonesiassa, Iranissa sekä Baltiassa ja Venäjällä. Aalto University Executive Educationilla on kolme arvostettua laatuleimaa eli akkreditointia: AACSB, AMBA ja EQUIS. Se kuuluu näin ollen maailman instituutioista koostuvaan 0,5 prosentin parhaimmistoon.

kukka-asetelma
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Yli 60 kauppatieteiden kandidaattiopiskelijaa palkittiin stipendillä

Ilkka Kontulan säätiön henkilökohtaisen apurahan suuruus on 1 000 euroa.
Ihminen, joka katsoo kohti tulevaisuutta
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Viisi vinkkiä, joilla voit kehittää luovuuttasi tänä keväänä ja kesänä

YK viettää Maailman luovuuden ja innovaatioiden päivää 21. huhtikuuta. Kokosimme vinkkejä luovuuden oppimiseen.
Shankar Deka on sähkötekniikan ja automaation laitoksen apulaisprofessori.

Robotiikka tarvitsee turvallisia käyttäytymismalleja

Robotiikka ja autonomiset järjestelmät kehittyvät nopeasti. Algoritmit, jotka kestävät häiriöitä ja epävarmuustekijöitä järjestelmässä ja ympäristössä, ovat kehityksen kannalta kriittisiä.
Aalto_University_staff_campus_bikes_2-5-2013_photo_Mikko_Raskinen
Kampus Julkaistu:

Pyörävarkaudet lisääntyneet kampuksella – muista lukita pyöräsi kunnolla

Kevään myötä pyörävarakaudet Aalto-yliopiston kampuksella ovat kasvaneet.