Aalto ARTS Books Helsingin kirjamessuilla 2022

Aalto ARTS Books on mukana Helsingin kirjamessuilla 27.–30.10.2022 osastolla 6b71 ja Tiedetorilla.
Aalto ARTS Booksin osasto Helsingin kirjamessuilla 2021.

Kirja-alan ja lukijoiden suurtapahtuma, Helsingin kirjamessut, järjestetään jälleen nelipäiväisinä Helsingin messukeskuksessa 27.–30.10.2022.

Aalto ARTS Booksin löydät osastolta 6b71. Pakkaamme mukaamme uutuusteoksemme ja kestosuosikkimme taiteen, muotoilun ja arkkitehtuurin alan kirjojen ystäville.

Repeämän kuvat Tiedetorin ohjelmassa

Messujen Kruununhaka-lavalla kuullaan Tiedetorin ohjelmaa torstaina 27.10. ja perjantaina 28.10. Aalto ARTS Books tuottaa lavalle yhden kirjakeskustelun: torstaina keskustellaan Repeämän kuvista ja dokumentaarisesta elokuvasta.

Repeämän kuvat -kirjan aukeama.

Repeämän kuvista keskustelee kirjaan kirjoittanut joukko tutkijoita ja elokuvantekijöitä: Elina Hirvonen haastattelee Susanna HelkeäJouko Aaltosta ja Timo Korhosta torstaina 27.10.2022 klo 19–19.30.

Yhteiskunnalliset ja poliittiset ilmiöt ovat usein ytimeltään vaikeasti hahmottuvia. Kuinka dokumentaarisen elokuvan tekijät tekevät ja voisivat tehdä niitä näkyväksi? Mitä poliittisuus tai yhteiskunnallisuus merkitsee dokumentaarisessa elokuvassa? Millaisia mahdollisuuksia dokumentaarisella elokuvalla on heijastella aikamme todellisuutta?

Kuvat: Annu Ahonen ja Anne Kinnunen

Repeämän kuvat -kirja avattuna.

Repeämän kuvat Helsingin kirjamessuilla

Kirjamessujen Tiedetorilla keskustellaan dokumentaarisesta elokuvasta ja hyvinvointivaltiosta torstaina 27.10.2022.

URL kopioitu

kuva pikku finlandian puupilarista ja teksti time out

Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Nuoret arkkitehdit istuvat ulkoportaikossa ja hymyilevät
Yhteistyö Julkaistu:

Ella Kaira ja Matti Jänkälä kuratoivat Suomen paviljongin vuoden 2025 näyttelyn Venetsiassa

Arkkitehtikaksikon näyttelykonseptin tematiikka on modernin arkkitehtuurin säilyttäminen.
Mustavalkokuvassa hattupäinen mieshahmo katsoo eteenpäin kädet rinnan edessä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Jussi-palkintoja elokuvataiteen laitoksen alumneille

Kotimaisen elokuvan viime vuoden parhaimmistoa palkittiin.