Aalto ARTS Books Helsingin kirjamessuilla 2022

Aalto ARTS Books on mukana Helsingin kirjamessuilla 27.–30.10.2022 osastolla 6b71 ja Tiedetorilla.
Aalto ARTS Booksin osasto Helsingin kirjamessuilla 2021.

Kirja-alan ja lukijoiden suurtapahtuma, Helsingin kirjamessut, järjestetään jälleen nelipäiväisinä Helsingin messukeskuksessa 27.–30.10.2022.

Aalto ARTS Booksin löydät osastolta 6b71. Pakkaamme mukaamme uutuusteoksemme ja kestosuosikkimme taiteen, muotoilun ja arkkitehtuurin alan kirjojen ystäville.

Repeämän kuvat Tiedetorin ohjelmassa

Messujen Kruununhaka-lavalla kuullaan Tiedetorin ohjelmaa torstaina 27.10. ja perjantaina 28.10. Aalto ARTS Books tuottaa lavalle yhden kirjakeskustelun: torstaina keskustellaan Repeämän kuvista ja dokumentaarisesta elokuvasta.

Repeämän kuvat -kirjan aukeama.

Repeämän kuvista keskustelee kirjaan kirjoittanut joukko tutkijoita ja elokuvantekijöitä: Elina Hirvonen haastattelee Susanna HelkeäJouko Aaltosta ja Timo Korhosta torstaina 27.10.2022 klo 19–19.30.

Yhteiskunnalliset ja poliittiset ilmiöt ovat usein ytimeltään vaikeasti hahmottuvia. Kuinka dokumentaarisen elokuvan tekijät tekevät ja voisivat tehdä niitä näkyväksi? Mitä poliittisuus tai yhteiskunnallisuus merkitsee dokumentaarisessa elokuvassa? Millaisia mahdollisuuksia dokumentaarisella elokuvalla on heijastella aikamme todellisuutta?

Kuvat: Annu Ahonen ja Anne Kinnunen

Repeämän kuvat -kirja avattuna.

Repeämän kuvat Helsingin kirjamessuilla

Kirjamessujen Tiedetorilla keskustellaan dokumentaarisesta elokuvasta ja hyvinvointivaltiosta torstaina 27.10.2022.

Kolme iloista ihmistä verkostoitumassa.

Monilla suomalaisilla yrityksillä olisi paljon opittavaa japanilaisesta palvelukulttuurista

Tuoreessa tietokirjassa ”Omotenashi – Mitä voimme oppia japanilaisesta vieraanvaraisuudesta?” kerrotaan, millä tavoin luodaan ylivoimainen asiakaskokemus arkisissakin kohtaamisissa.
Pöydällä kipsimallin tekovälineitä
Mediatiedotteet, Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Käsikirja johdattaa keramiikan maailmaan

Keramiikan käsikirja johdattaa lukijan kaikkiin saven kanssa työskentelyyn liittyviin aiheisiin tekstien, kuvien, kuvituksien, animaatioiden ja videoiden avulla.
Aalto ARTSin vuosikatselmuksen aluksi nähtiin Radical Creatives dokumenttielokuva
Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Vuosikatselmus loi katsauksen viime vuoteen

Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun vuosikatselmuksessa 13. maaliskuuta peilattiin edellisen vuoden tapahtumia ja kohokohtia. Tilaisuudessa jaettiin myös tunnustuksia vuoden tekijöille ja nimettiin Vuoden alumni.
Kuvassa näkyy Kauppakorkeakoulun työelämäprofessori Iivo Vehviläinen ulkona metsässä.
Mediatiedotteet, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Taloustieteilijä: Vesivoiman luonnonvaravero toisi tuloja ja parantaisi ympäristön tilaa

Luonnonvaravero olisi keino ohjata ympäristönsuojelusta aiheutuvia kuluja niin, etteivät ne koituisi yksin sähkönkuluttajien kontolle.