Wellbeing Desk EDI-tuokio: LGBTQ+ Aallossa

Tervetuloa kuukausittaiseen EDI-keskusteluun Aallon henkilökunnan kesken! Tapaamisissa juttelemme pienryhmissä apukysymysten avulla englanniksi tasa-arvosta, diversiteetistä ja inkluusiosta työssä. Syyskuun keskustelutuokiossa 15.9. aiheena on sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöt Aallossa, ja keskustelun fasilitoivat Trasek ry:n puheenjohtaja Kasper Kivistö ja GAYY-opiskelijayhdistyksen hallituslaiset. EDI-keskustelut ovat osa Wellbeing Desk -hyvinvointitoimintaa Aallon henkilöstölle.
LGBTQ

Kuinka rakentaa turvallisempaa tilaa LGBTQ+ -yhteisölle kampuksella? Kuinka voimme tukea sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöjen inkluusiota Aallossa?  Kasper Kivistö, Trasek ry:n puheenjohtaja ja GAYY-opiskelijayhdistyksen hallituksen jäsenet alustavat ja virittävät keskustelua näistä teemoista. Varaa paikkasi Webropolissa ja tule mukaan keskustelemaan!

Keskustelutuokiossa juttelemme apukysymysten avulla pienryhmissä kokemuksistamme ja ajatuksistamme kuukausittain vaihtuvasta teemasta. Keskustelut ovat osa Wellbeing Desk -toimintaa, joka tarjoaa Aallon henkilökunnalle matalan kynnyksen hyvinvointipalveluita. Sessiot pidetään englannin kielellä ja fasilitaattoreina toimivat Aallon EDI-asiantuntija Ida Salin ja Suvi Helko, projektiasiantuntija Oasis of Radical Wellbeing -projektista.

EDI-keskustelusessioissa noudatamme turvallisemman ja inklusiivisen keskustelun periaatteita. Näiden periaatteiden mukaan osallistujat:

• kohtaavat toisensa avoimin mielin ja moninaisuutta sekä toisten identiteettejä kunnioittaen
  • pyrkivät tunnistamaan omat ennakkoluulot ja kyseenalaistamaan omat oletukset
  • ovat avoimia uusille näkökulmille, kuuntelevat ja antavat tilaa kaikille
  • ovat myötätuntoisia ja valmiina oppimaan
  • puhuvat huolella ja kunnioittaen
  • puhuvat rohkeasti, vaikka eivät olisi varmoja termeistä. On lupa tehdä virheitä, joten ollaan myötätuntoisia sekä itseämme että muita kohtaan - olemme kaikki täällä oppimassa! Jos sanavalintoja korjataan, otetaan korjaus vastaan kiittäen.
  • eivät epäröi toimia, jos huomaavat esteitä inkluusiolle
  • on lupa poistua halutessaan myös kesken tapahtuman

Tule mukaan rakentamaan yhdessä inklusiivista Aalto-yhteisöä!

EDI-sessiot

EDI-keskustelutuokiot Aallon henkilökunnalle

EDI-keskustelutuokioissa (equity, diversity and inclusion) Aallon henkilökuntaa kokoontuu kuukausittain keskustelemaan, kuinka voimme työssämme edistää inkluusiota, monimuotoisuutta ja yhdenvertaisuutta.

Oasis of Radical Wellbeing
Hyvinvoinnin avaimet

Oasis of Radical Wellbeing

Autamme sinua ja yhteisöäsi löytämään keinoja oman hyvinvoinnin kehittämiseen.