Vinkkejä opetukseen ja oppimiseen kansainvälisessä luokkahuoneessa

Unite-yliopistoverkosto tarjoaa 14 pedagogista koulutustilaisuutta Aalto-yliopiston opettajille keväällä 2022. Mukaan ovat tervetulleita myös tohtoriopiskelijat ja post doc -tutkijat, joilla on opetusvastuuta. Tässä työpajassa keskustelemme erilaisista työkaluista ja strategioista edistää opetusta ja oppimista kulttuurisesti monimuotoisissa ryhmissä tosielämän skenaarioita ja omia kokemuksia käyttäen.
Kolme opiskelijaa työskentelemässä tietokoneella

Unite! tarjoaa 14 koulutuksen sarjan verkostonsa yliopistojen opettajille, luennoitsijoille ja tiedekunnille, jotka ovat kiinnostuneita jakamaan ja kehittämään opetus- ja oppimiskäytäntöjä. Kutsumme sinut tapaamaan Unite-kollegoitasi kuudesta muusta eurooppalaisesta yliopistosta ja kuulemaan, miten opetusta ja oppimista edistetään eri kumppanuusyliopistoissa.

Vinkkejä opetukseen ja oppimiseen kansainvälisessä luokkahuoneessa

1. päivä: perjantai, 8.4.2022, 9 am-1 pm CET + itsenäistä työskentelyä (4 h)
2. päivä: perjantai, 29.4.2022, 9 am-1 pm CET

Työmäärä: 12 hours

Kulttuurisesti monimuotoinen oppimisympäristö tuo suuria mahdollisuuksia kaikille opiskelijoille, niin kansainvälisille kuin paikallisillekin. Uudet näkökulmat, avartuneet näkemykset ja globaalin osaamisen hiominen ovat tärkeitä valmistuneillemme.

• Mitä kansainvälistyminen ja kulttuurinen monimuotoisuus tarkoittaa omassa kontekstissani?
  • Miten voin parhaiten edistää opiskelijoideni kulttuurienvälisen tietoisuuden ja osaamisen kehittymistä?
  • Kuinka voin tehdä luokkahuoneestani kukoistavan ilmapiirin kulttuurisesti monimuotoiselle opiskelijaryhmälle?
  • Mitä voin itse oppia kansainvälisestä luokkahuoneesta?

Oppimistulokset

Työpajan jälkeen pystyt:

• Keskustelemaan opetuksen ja oppimisen kulttuurisista näkökohdista eri näkökulmista.
  • Ehdottamaan opetustapoja, jotka edistävät osallistumista ja yhteistyötä.
  • Suunnittelemaan oppimisen uudelleen niin, että se auttaa opiskelijoita kehittämään globaalia osaamista.

Työpajan fasilitaattori: Dra. Karla Pfützenreuter, TU Darmstadt ja Dr. Björn Kjellgren, KTH

Yhteyshenkilö: Nicole Herzog, sähköposti [email protected]

Ilmoittautuminen

Ennakkoilmoittautuminen vaaditaan ja se tapahtuu Uniten Metakampus-alustalla. Jos et ole ennen käyttänyt Metakampusta, kannattaa tarkistaa esitteen viimeiseltä sivulta, miten rekisteröinti tapahtuu. Esite on englanniksi. Ilmoittautumisaika päättyy 25.3.2022.

Lisätietoa

Esitteestä löytyy tietoa kaikista kevään 2022 aikana tarjolla olevista koulutuksista.

Aktiviteetteja - verkkoseminaareja, kursseja ja koulutustapahtumia - johtavat kumppanikorkeakoulujen pedagogiset asiantuntijat, ja ne ovat ilmaisia ​​Unite-yhteisölle. Kaikki koulutukset ovat englanniksi.

Yliopistoverkosto Unite!