UrbanSense: Developing 5G services & AR/VR

This event is intended for companies interested in using the 5G network in their business and producing new services and products for city dwellers.
Urban Helsinki

Forum Virium Helsinki ja Aalto-yliopisto järjestävät 5.3. tapahtuman, jossa yhdessä UrbanSense-kumppaneiden kanssa tarjoamme yrityksille tietoa 5G-palveluiden kehittämiseen.

UrbanSense-hankkeen toteuttavat yhteistyössä Forum Virium Helsinki, Helsingin yliopisto ja Helsingin kaupunginkanslian elinkeino-osasto. UrbanSense on osa Helsingin yliopiston MegaSense-hanketta.

Tapahtumassa käydään läpi myös kokeiluhankintojen ja testialustojen temaattisia tavoitteita. Lisäksi yhteistyökumppanit esittelevät 5G:n ominaisuuksia ja testausmahdollisuuksia.

Tapahtuma on suunnattu yrityksille, jotka ovat kiinnostuneet hyödyntämään 5G-verkkoa liiketoiminnassaan ja tuottamaan uusia palveluja ja tuotteita kaupunkilaisille.

Forum Virium vauhdittaa tätä toimintaa ostamalla yrityksiltä kokeiluja, joiden avulla yritykset voivat rohkeasti kokeilla uusia palvelujaan. Tapahtuman teemana on 5G, AR/VR sekä 5G-käyttötapaukset.

Alustava ohjelma:

14:00 Kahvi ja pulla (ilmoittautuneille)

14:15 UrbanSense-intro, Helsingin yliopisto, Forum Virium Helsinki, Eero Jalo

14:30 Kokeilut, UrbanSense AR/VR-haasteen kuvaus, Forum Virium Helsinki, Eero Jalo

14:50 ”5G Edge computing enhanced Augmented Reality” University of Helsinki, Dr. Xiang Su

15:20 AR/VR-sisällön tuotanto, Aalto-yliopisto

15:40 NextG, Aalto-yliopisto, Jose Costa Requena

16:00 Kahvi ja sämpylä (ilmoittautuneille)

16:20–17:00 5G empowering new services, Nokia, Matti Keskinen

17:00–17:30 5G user-case, Telia

Tapahtuma on englanniksi.

Ilmoittaudu tästä! (ilmoittautuminen tapahtumaan päättynyt.)