Orientaatio opiskelijan palveluihin ja hyvinvointiin

Orientaatio opiskelijan palveluihin ja hyvinvointiin -tapahtumassa esitellään palvelut, joita Aalto tarjoaa opiskelijoiden hyvinvoinnin ja opiskelukyvyn tukemiseksi. Tilaisuus on suunnattu opiskelijoille, jotka aloittavat opintonsa syyskuussa 2021.

Mistä opiskelija löytää tukea hyvinvointinsa ylläpitämiseen? Millaisia haasteita voi tulla vastaan erikoistilanteessa? Eri palveluiden asiantuntijat jakavat vinkkinsä opintojen aloittamiseen.
Aalto University students on campus. Photo by Unto Raitio.

Esitysmateriaalit (pdf) ovat saatavilla alla kunkin palvelun esittelyn jälkeen.

Tilaisuuden ohjelma

Tilaisuuden juontavat Aalto-yliopiston opiskelijat. Juonnoissa käytetään suomea ja ruotsia.

1. Tervetulosanat, opetuksesta vastaava vararehtori Petri Suomala
  2. Opiskelijan hyvinvointi
    • Starting Point of Wellbeing
    • Opinto- ja uraohjauspsykologit
    • Oppilaitospapit
    • Terveydenhuolto, YTHS
    • Liikuntapalvelut, UniSport + taukojumppa
  3. Tauko
  4. Työnhaku ja uraohjaus, Ura- ja rekrytointipalvelut
  5. AYY - Aalto-yliopiston ylioppilaskunta
  6. Kampuspalvelut
    • Oppimiskeskus / kirjastopalvelut
    • IT-palvelut / IT-luokat
  7. Opintojen ohjaus
  8. Aftertalk (vapaaehtoinen): Esitysten jälkeen juontajat jäävät paikalle vapaamuotoiseen aftertalkiin.
  9. Esa Saarisen inspiraatioluento: Tapahtuman jälkeen voit katsoa filosofi Esa Saarisen inspiraatioluennon (nauhoitettu 2020). Luentovideo on katsottavissa alla kolmessa osassa.

Alla on lisätietoa kaikista tapahtumassa esiteltävistä palveluista. Esitykset lisätään tälle sivulle tapahtuman jälkeen.