Tapahtumat

Nordic Rebels: Vaikuttavat oppimiskokemukset yhteiskunnallisen muutoksen moottoreina

Kuinka voisimme saada aikaan vaikuttavia oppimiskokemuksia, jotka auttavat ihmisiä näkemään oman tehtävänsä yhteiskunnan ja ympäristön kannalta kestävän tulevaisuuden rakentajina?
Nordic Rebels illustration by Parvati Pillai
Kuvitus: Parvati Pillai

Tämä on yksi Nordic Rebels -liikkeen keskeisistä tavoitteista: luoda oppimiskokemuksia, joiden kautta opiskelijat näkevät, kuinka oleellinen rooli heillä on paremman tulevaisuuden rakentamisessa. Oppimisessa ei ole kyse tutkintotodistuksista tai oppiarvoista, vaan ennen kaikkea muutoksesta: siitä että oppii – ja auttaa muita – kasvamaan ihmisenä.

Toukokuussa 2019 suomalaisista ja tanskalaisista opiskelijoista koostuva Nordic Rebels sai Danish Design Award‑palkinnon Better Learning ‑kategoriassa. Liike korostaa tunnettuja pohjoismaisia arvoja: demokratiaa, opiskelijakeskeistä oppimista, ruoanlaittoa ja suunnittelulähtöisiä menetelmiä ja prosesseja. Ennen kaikkea Nordic Rebels tarjoaa vahvoja näkemyksiä oppimisen uusista muodoista.

Nordic Rebelsin kotisivu

Työryhmä:​ Miikka J. Lehtonen, vieraileva apulaisprofessori (Aalto-yliopisto)​, JiaYing Chew, muotoilustrategi (Aalto-yliopisto)​, Adithya Varadarajan, oppimissuunnittelija (Aalto-yliopisto)​, Katharina S. Schilli, jatko-opiskelija(Turun yliopisto),Theresa Berg, oppimissuunnittelija (Aalto-yliopisto)​, Andreas Aasted Gjede (Student & Innovation House), Christian Refshauge(Student & Innovation House), Ditte Öhrström (Student & Innovation House),  Parvati Pillai (visuaalinen identiteetti), Harri Dammert (musiikki), Johannes Söderström (360-ympäristö) ja Kalle Kataila (videot ja editointi). Van Nuggets(videot)

Yhteydenotot: [email protected]

IDBM-maisteriohjelman Nordic Rebels -liike ehdokkaana Danish Design Award 2019 -palkinnon saajaksi

Edistyksellinen opetuksen kehittämistyö IDBM-ohjelmassa on huomioitu myös Austinissa.

Miikka, Varadarajan ja Chew Texasissa Austinissa
Designs for a Cooler Planet

Designs for a Cooler Planet -näyttelykokonaisuus

Yksitoista Helsinki Design Week -näyttelyä ilmastoystävällisistä valinnoista ja tulevaisuuden konsepteista syyskuun ajan Otaniemessä.