AALTO FASHION 20 – Thoughts and Views on Sustainable Fashion -näyttely

Poimintoja muodin opiskelijoiden kandidaatti- ja maisterilopputöistä kestävän kehityksen näkökulmasta.
Fashion design: Henna Lampinen Photo: Nicca Sinervo
Muotisuunnittelija: Henna Lampinen Kuva: Nicca Sinervo

Kestävä muoti on valtava systeeminen haaste, jonka ratkaiseminen vie aikaa. AALTO FASHION 20 – Thoughts and Views on Sustainable Fashion -näyttely esittelee poimintoja muodin opiskelijoiden kandidaatti- ja maisterilopputöistä kestävän kehityksen näkökulmasta.

Töiden tehtävänantona ei ole ollut kestävä kehitys, vaan omaperäisyys, luovuus ja korkeatasoinen taiteellinen näkemys. Opiskelijat ovat halunneet ottaa askeleita kohti kestävämpää muotia omista lähtökohdistaan.

Näyttely osoittaa sen, että huippumuoti ja kestävä kehitys ovat yhdistettävissä ilman että kumpikaan on alisteinen toiselle. Kestävän muodin ei tarvitse olla tylsää ja mitäänsanomatonta, vaan se voi olla upeaa ja näyttävää.

Tekijät:

• Friman Idaliina, BA-mallisto