Palvelut

Näin lisäät artikkelin käsin ACRISiin

Tällä sivulla kerrotaan, miten lehti- ja konferenssiartikkeleita voi lisätä ACRIS-järjestelmään manuaalisesti.

HUOM! Tarkista aina, onko julkaisu jo lisätty järjestelmään. Järjestelmä ilmoittaa, jos samanniminen tai melkein samanniminen julkaisu on jo olemassa.

Artikkelin lisääminen käsin

Lehtiartikkelin lisääminen

1. Klikkaa Add content -painiketta oikealla ja valitse vaihtoehto Research output
  2. Valitse vaihtoehto Create from template, valitse sopiva pohja (esim. Contribution to journal > Article) ja täydennä artikkelin tiedot.
  3. Punaisella tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia. Lisääthän pakollisten kenttien lisäksi myös linkin kohtaan Electronic version(s). Tämä nopeuttaa tietueen käsittelyä.
  4. Lopuksi lisää tietueen alalaidassa tietueen tilaksi joko Entry in progress (aiot jatkaa tietueen käsittelyä) tai For validation (tietue on valmis ACRIS-henkilöstön käsiteltäväksi).
  5. Muista tallentaa painamalla Save-painiketta ennen kuin suljet tietueen.
  6. ACRIS-henkilöstö validoi tietueen, jonka jälkeen se on julkisesti näkyvissä Aallon tutkimusportaalissa research.aalto.fi/

Ohjeet PDF-tiedostona (in English)

Konferenssiartikkelin lisääminen

Huomaathan, että erilaiset konferenssituotokset tulee lisätä ACRISiin erilaisilla pohjilla.

• Esitelmä konferenssissa = Add content -> Activity -> Talk or presentation types -> Conference presentation (Finnish MinEdu class: N/A)
  • Posteriesitys konferenssissa = Add content -> Research output -> Contribution to a conference -> Poster (Finnish MinEdu class: N/A)
  • Konferenssiabstrakti abstraktijulkaisussa = Add content -> Research output -> Contribution to a conference -> Abstract (Finnish MinEdu class: N/A)
  • Konferenssiabstrakti lehdessä = Add content -> Research output -> Contribution to journal -> Meeting Abstract (Finnish MinEdu class: N/A)
  • Artikkeli konferenssijulkaisussa = Add content -> Research output -> Chapter in Book/Report/Conference proceedings -> Conference contribution (Finnish MinEdu classes A4, B3, D3)

Huomaathan, että nykyisten opetus- ja kulttuuriministeriön julkaisutiedonkeruun ohjeiden mukaan konferenssijulkaisulla on oltava ISBN- tai ISSN-tunnus, jotta se voidaan merkitä kategorioihin A4 (tieteellinen, vertaisarvioitu) tai B3 (tieteellinen, ei-vertaisarvioitu).

Ohjeet PDF-tiedostona (in English)

Takaisin ACRIS-ohjeiden pääsivulle:

Kaikki ACRIS-ohjeet

Tälle sivulle on koottu linkit kaikkiin ACRIS-ohjeisiin. ACRIS, Aalto Current Research Information System, on Aalto-yliopistoon tutkimustietojärjestelmä. Tutkimustietojärjestelmään tallennetut tiedot näytetään julkisessa Research.aalto.fi-portaalissa.

ACRIS-ohjeet

ACRIS (Aalto Current Research Information System) on Aalto-yliopiston tutkimustietojärjestelmä. Järjestelmässä on ajantasaista tietoa Aalto-yliopiston tutkimuksesta ja taiteellisesta toiminnasta. Tiedot näkyvät julkisesti Research.aalto.fi-portaalissa.

Yellow dots and a magnifying glass
Tätä palvelua tarjoaa:

Tutkimus- ja innovaatiopalvelut

Löysitkö tästä tarvitsemasi tiedon? Jos et, ota meihin yhteyttä.