Palvelut

Lisää tai vaihda tilinumero palkanmaksua varten

Pankkitilin tilinumero syötetään sille varattuun kenttään Workday-järjestelmässä. Jotta pankkitilitietojen käsittely onnistuu Workdayssa, järjestelmään kirjautuessa sinulla on oltava suojattu yhteys Aallon verkkoon sekä tunnistauduttava monivaiheisella tunnistautumisella, kuten Microsoft Authenticator-todentajasovelluksella. Mikäli työskentelet etänä omalla koneella, pankkitilin lisääminen/vaihtaminen onnistuu käyttämällä virtuaalista työpöytää sekä Microsoft Authenticator-sovellusta.

Tältä sivulta löydät ohjeet pankkitilin ilmoittamiseen ensimmäistä kertaa (suomalaisten ja ulkomaalaisten tilien osalta) sekä aiemmin ilmoitetun pankkitilin päivittämisen toiseen.

Miksi suojattu yhteys ja erillinen henkilöllisyyden varmentaminen?

Työnantajalla on velvollisuus suojella henkilökohtaisia tietojasi. Erityisesti palkanmaksuun liittyvät tiedot joutuvat kalastelu- ja muiden väärinkäytösyritysten kohteeksi usein, joten Aallossa on otettu käyttöön keinoja tietojen suojelemiseksi, samoin kuin esimerkiksi luottokortilla internetissä maksamiseen on otettu erityisiä varmenteita käyttöön EU:ssa.

Suosittelemme Microsoft Authenticator-sovelluksen käyttöönottamista monivaiheista tunnistautumista varten.Tarkista tarvittaessa myös vaihtoehtoiset tunnistautumistavat.Omaa tietokonetta käyttävät pääsevät muokkaamaan tilitietojaan etänä vain käyttämällä virtuaalista työpöytää sekä Microsoft Authenticator-sovellusta, ohjeistuksen virtuaalisen työpöydän käyttämiseen löydät alempaa vdi.aalto.fi-kohdasta.

Pankin maa

1. Ensimmäistä kertaa lisätessä pankkitiliä on pankin oletusmaana Suomi. Voit lisätä suomalaisen pankkitilin suoraan Workday-järjestelmään.
  2. Jos sinulla on ulkomainen pankkitili jossakin SEPA-alueen (Single Euro Payments Area) maassa, pyydä HR:ää vaihtamaan ensin pankin maa Workdayssä. Tämä on tarpeen vain ensimmäistä kertaa tiliä lisätessä, jos haluat sen jälkeen vaihtaa pankkitiliä, niin voit itse lisätä minkä tahansa SEPA-maan tilin.
  3. Jos pankkisi sijaitsee SEPA-alueen ulkopuolella, pankkitili ilmoitetaan suoraan palkkaryhmään lomakkeella, jonka saa HR:sta. Workdayn Saapuneet-kansion viesti lähetetään (Submit) eteenpäin ilman toimenpiteitä.

Palkkaryhmä ei ota vastaan lomakkeella toimitettuja suomalaisia tai SEPA-maissa sijaitsevien pankkien tilitietoja, vaan ne ilmoitetaan aina Workdayn kautta.

Vaihda tilinumero

Jos pankin maaksi on valittu muu kuin Suomi, voit vaihtaa sen itse takaisin Suomeksi. Jos haluat lisätä muun kuin suomalaisen pankkitilin ja pankin maa on Suomi, pyydä HR:ää ensin vaihtamaan pankkisi maa.

1. Varmista, että olet suojatussa yhteydessä Aallon verkkoon.
  2. Mene työntekijän profiilisi osioon Palkanmaksu (engl. Pay).
  3. Siirry etuoikeutettuun istuntoon (engl. Privileged session) ja varmenna henkilöllisyytesi.
  4. Lisää uusi tilinumero (älä muokkaa vanhaa!). Pankkitilinumeroita on nyt kaksi.
    • Pankkitili tulee syöttää sille varattuun kenttään, jotta se siirtyy automaattisesti palkanlaskentaan. Kommenttikenttään syötetyt tiedot eivät siirry palkkatiimiin, eikä niitä ole suojattu.
    • Tilinumerossa ei saa olla välilyöntejä (kaikki kirjaimet ja numerot yhteen putkeen).
  5. Muista vielä vaihtaa palkanmaksun tiliksi haluamasi uusi tili (alempi taulukko). Palkka maksetaan sille tilille, joka on valittu palkanmaksun tiliksi.
  6. Poista halutessasi vanha (huom! et voi poistaa tiliä, joka on valittu palkanmaksun tiliksi; voit poistaa vain "passiivisen" tilin).

Huomaathan, ettei pankkitilinumero tule kokonaisuudessaan koskaan näkyviin, vaan taulukossa näkyy tyhjä. Tallennetusta tilistä saa neljä viimeistä numeroa näkyviin, jos valitset "muokkaa". Lisäksi voit tarkistaa, että prosessin tila ei ole kesken (ylälaita).

How to change bank account in Workday
Jos lisää ja muokkaa-nappulat eivät näy, suojattu yhteys ei ole muodostunut. Tarkista yhteys ja kirjaudu uudelleen sisään.

Uuden työntekijän perehtymisopas

Uuden työntekijän avuksi perehdytystä tukevia linkkejä keskeisiin teemoihin. Perehdytys on tärkeä osa uuden työn aloittamista.

Three students with bicycles in front of Väre building, Aalto University

Workday-perusohje

Workday on henkilöstöhallintajärjestelmä. HR käyttää Workdayta kaikissa HR prosesseissa. Workday on myös työntekijöiden sekä vierailijoiden itsepalveluportaali: esimerkiksi yhteystiedot päivitetään ja poissaolot anotaan Workdayssa. Kirjautuaksesi Workdayhin tarvitset aktivoidut Aalto-tunnukset, sekä voimassaolevan työ- tai vierailijasopimuksen. Workdayta voi käyttää suomeksi tai englanniksi.

A group of people absolutely not staging a photograph gathered around a laptop

Henkilöstöpalveluiden (HR) yhteystiedot

Löydät oman yksikkösi henkilöstöpalveluiden yhteyshenkilön tämän sivun kautta.

People biking in front of Väre and ABloc

Henkilötiedot, pankkitili ja verokortti

Palkanmaksuun vaadittavat henkilö- ja pankkitiedot lisätään Workday-järjestelmässä ja yleisesti verovelvollisten työntekijöiden verokortit saadaan pääsääntöisesti suoraan Verottajalta.

Keltainen Aalto-kynä
Tätä palvelua tarjoaa:

Henkilöstöpalvelut

Löysitkö tästä tarvitsemasi tiedon? Jos et, ota meihin yhteyttä.