Opiskelu Aallossa

Oikeaksi todistetut liitteet opiskelijaksi hyväksymisen jälkeen

Maisterihaussa opiskelijaksi hyväksyttyjen tulee toimittaa oikeaksi todistetut liitteet valintatulosten julkaisun jälkeen.
Students on Aalto University campus. Photo by A Toivonen.

Maisterihaun hakuvaiheessa ladataan sähköiset värikopiot alkuperäisistä opintoliitteistä hakulomakkeelle PDF-muodossa.

Tulosten julkaisun jälkeen opiskelijaksi hyväksyttyjen täytyy toimittaa oikeaksi todistetut paperiliitteet annettuun määräaikaan mennessä.

Opiskelijaksi hyväksyminen on ehdollinen, kunnes oikeaksi todistetut liitteet ovat saapuneet.

Ehdollisesti myönnetty opiskeluoikeus perutaan, jos oikeaksi todistetut, tai maakohtaisten vaatimusten mukaiset, liitteet eivät saavu vaaditulla tavalla määräaikaan mennessä.

Hakujärjestelmään ladattujen sähköisten liitteiden muuntelemattomuus varmistetaan vertaamalla niitä oikeaksi todistettuihin liitteisiin.

Opiskelijaksi hyväksytyn tulee huomioida maakohtaiset liitevaatimukset, jos hänen tutkintonsa on suoritettu jossakin näistä maista:

Australia, Bangladesh, Eritrea, Etelä-Afrikka, Etiopia, Ghana, Indonesia, Intia, Iran, Irlanti, Kamerun, Kanada, Kenia, Kiina, Malesia, Nepal, Nigeria, Pakistan, Sri Lanka, Sudan, Suomi, Uusi-Seelanti, Yhdistynyt kuningaskunta tai Yhdysvallat.

Lue vaatimuksista maakohtaiset vaatimukset -sivulta.

Myös Suomessa suoritettuja tutkintoja koskee maakohtainen liitevaatimus. Jos tutkinto on suoritettu Suomessa, oikeaksi todistettuja paperiliitteitä ei pääsääntöisesti tarvita. Lue tarkemmat ohjeet huolellisesti.

Liitteiden toimitusohjeet

Muita hyödyllisiä sivuja

Maakohtaiset vaatimukset liitteille

Tutkinnon suoritusmaa vaikuttaa liitteiden toimittamiseen Aalto-yliopistoon (valintatulosten julkaisun jälkeen).

Aalto University students. Photo by A Toivonen.

Haku maisterikoulutuksiin

Aalto-yliopiston kaksivuotisiin maisteriohjelmiin haetaan yliopiston maisterihaussa.
Hakuaika maisteriohjelmiin on kerran vuodessa.
Hakuaika syksyllä 2024 alkaviin opintoihin on 30.11.2023 - 2.1.2024.

Aalto University students on campus. Photo by Aleksi Poutanen.

Aalto-yliopiston hakijapalveluiden yhteystiedot

Ota yhteyttä Aalto-yliopiston hakijapalveluihin.

Aalto University campus. Photo by Mikko Raskinen