Tutkimus median laitoksella

Tutkimuksemme koostuu käytäntölähteisesestä ja kirjallisesta tutkimuksesta taiteen ja muotoilun alalla. Tutkimuskohteitamme ovat muun muassa visuaalinen viestintä ja valokuvaus, visuaalisen viestinnän suunnittelu, mediakulttuuri, uusmedian suunnittelu ja oppiminen sekä äänisuunnittelu ja pelimuotoilu.
Median laitos ottaa vastaan visuaalisen suunnittelun toimeksiantoja kaikilta viestinnän ja muotoilun aloilta. Tyypillisimmät projektit liittyvät yritys- ja tuotesuunnitteluun, mainontaan, internetsivuihin, elektronisten ja painettujen julkaisujen muotoiluun ja taittamiseen sekä pakkaus ja julistesuunnitteluun.
Median laitoksen tutkimustoiminta kertoo toiminnastaan aktiivisesti omassa blogissaan.
Tutkimusryhmät
Game Research Group
Research group

Learning Environments (LeGroup)
Research group

Sound and Physical Interaction (SOPI)
Research group

Systems of Representation
Research group

Digitaalinen media keskiössä
Tutkimuksemme keskittyy digitaalisen median käyttöön monialaisilla alustoilla ja medioidenvälisillä työkaluilla. Tutkimuksemme on vuodesta 2000 alkaen tutkinut myös visuaalisuuden ja informatiikan käyttöä ja uusia visuaalisen suunnittelun käytäntöjä. Painotamme ja olemme sitoutuneet luomaan uusia viestinnän työkaluja taiteellisten käytäntöjen ja tutkimuksen kautta.
Tutkimushenkilöstömme on sitoutunut tutkimusprojekteihin tutkimusryhmien johtamisella ja kehittämisellä, opetustoiminnalla ja tohtorintutkintojen ohjeistamisella sekä maisteritason kurssien opettamisella. Maaliskuusta 2017 alkaen median laitoksella on yli 40 kokoaikaista ja osa-aikaista tohtoriopiskelijaa. Tällä hetkellä jokaista henkilöstön jäsentä kohden on seitsemän kokoaikaista jatkotutkinnon opiskelijaa.
Viimeisimmät julkaisut
Median laitos on julkaissut yli 1700 julkaisua vuoden 2018 loppuun mennessä. Viimeisimmät julkaisut löytyvät alta ja ACRIS-tietokannasta.
Young generations’ hopelessness perpetuates long-term conflicts
Learning Task-Agnostic Action Spaces for Movement Optimization
Perceptual analysis of directional late reverberation
DEBATE, PART 2
Game jams in general formal education
Lithium Landscapes: From Abstract Imaginaries to Deep Time and Multi-Scalar Topologies
Lost Islands
Memory Machines
Changing the Old and Designing the New - Contradictions in Visual Communication Design
Defining STEAM Approaches for Higher Education
- Julkaistu:
- Päivitetty: