Lahjoita tulevaisuus

Valtion vastinrahakampanja 2020-2022

Suomen itsenäisyyden juhlarahasto Sitra pääomittaa yliopistoja 100 miljoonalla eurolla, josta 67 miljoonaa euroa jaetaan yliopistojen vuosina 2020-2022 saamien lahjoitusten suhteessa.
BIZ students in Otaniemi campus

Lahjoitus Aalto-yliopistolle on sijoitus kestävään ja kilpailukykyiseen Suomeen. Yhdessä voimme ratkaista yhteiskunnan suurimpia haasteita.

Koskaan ei ole ollut parempi aika lahjoittaa

Valtion vastinrahakampanja lisää lahjoituksesi vaikuttavuutta 30.6.2022 saakka. Kampanjan tarkoituksena on yliopistojen vakavaraisuuden turvaaminen. Vastinraha maksetaan suhteessa kampanjan aikana kerättyihin lahjoituksiin. Vastinraha lisätään yliopiston peruspääomaan.

Onko lahjoitukseni vastinrahakelpoinen?

Alle 10.000 euron lahjoitus on vastinrahakelpoinen, kun se osoitetaan yleisesti yliopistolle. Jos valitset verkkolahjoituksessa vaihtoehdon Aalto-yliopisto, lahjoituksellesi voidaan hakea vastinrahaa.

Muut verkkolahjoituskohteet eivät ole vastinrahakelpoisia.

Vähintään 10.000 euron lahjoitus on vastinrahakelpoinen, kun se osoitetaan Aalto-yliopistolle tai jollekin Aallon kolmesta koulutusalasta: kauppatieteille, taiteille ja suunnittelulle tai tekniikalle. Olethan yhteydessä lahjoittajasuhteiden tiimiimme, jos haluat tehdä kohdennetun lahjoituksen.

A girl with brown hair looking through a magnifying glass

Verovähennys

Tiesitkö, että kalenterivuonna tehdyt vähintään 850 euron lahjoitukset Aalto-yliopistolle ovat verovähennyskelpoisia? Lahjoituksen voi tehdä useammassa erässä vuoden aikana.

Yrityksille ja yhteisöille vähennyksen yläraja on 250 000 euroa. Yksityishenkilöille yläraja on 500 000 euroa.

Aalto-yliopisto tekee ilmoituksen verottajalle puolestasi, jos annat lahjoittamisen yhteydessä henkilötunnuksesi.

URL kopioitu