Viisi vinkkiä GMAT- ja GRE-testeihin valmistautumiseen

Parhaan mahdollisen tuloksen saavuttamiseksi GMAT- ja GRE-testeihin kannattaa valmistautua huolellisesti.
Students studying in the new BIZ building - Photo by Unto Rautio

Jos haet Kauppakorkeakoulun englanninkieliseen maisteriohjelmaan ja pohjatutkintosi on alempi ammattikorkeakoulututkinto tai ulkomainen alempi korkeakoulututkinto, sinun pitää läpäistä joko GMAT- tai GRE-tasotesti tietyllä pistemäärällä. Jompikumpi testi on pakollinen myös, jos haet Finance-maisteriohjelmaan.

GMAT- ja GRE-tasotestit ovat maisterihaussa samanarvoisia, eli voit huoleti suorittaa sen testin, joka tuntuu sinulle itsellesi paremmalta vaihtoehdolta.

Parhaan mahdollisen tuloksen saavuttamiseksi testiin kannattaa valmistautua huolellisesti. Alla viisi vinkkiä valmistautumiseen.

1.

Aloita ajoissa

Varaa kalenteristasi riittävästi lukuaikaa ja opiskele testiin valmistavia aineistoja, kunnes tunnet osaavasi vaadittavat asiat. Sekä testien järjestäjät että niihin osallistuneet maisteriopiskelijamme suosittelevat muutaman kuukauden tai vähintään muutaman viikon valmistautumisaikaa.

2.

Panosta opiskeluun

GMAT- ja GRE-testien kotisivuilta ja myös muualta verkosta löydät opiskelumateriaaleja ja -ohjeita, jotka ovat hyödyllisiä testeihin valmistautumisessa. Tarjolla on verkkokursseja, ja myös Youtubesta löytyy paljon materiaalia testeihin valmistautumisen tueksi.

Opettele hahmottamaan erilaiset tehtävätyypit ja opiskele ahkerasti, sillä lukemalla ja harjoittelemalla pystyt parantamaan suoritustasi merkittävästi!

3.

Hyödynnä harjoitustestit

Testien kotisivuilta löytyy harjoitustestejä, jotka tekemällä opit tuntemaan varsinaisen testin rakenteen ja tehtävätyypit sekä sen, minkälaista on tehdä kellotettu testi. Opit myös, miten toimii adaptiivinen testi eli testi, jonka tulevat kysymykset vaikeutuvat aikaisempien vastaustesi mukaisesti.

Testien järjestäjät suosittelevat tekemään ensimmäisen harjoitustestin jo valmistautumisen varhaisessa vaiheessa.

4.

Opi virheistäsi

Kukaan ei osaa vastata oikein kaikkiin kysymyksiin ja eniten opit, kun palaat tehtäviin, joihin vastasit harjoituskokeissa väärin. Varmista, että ymmärrät, miten pääset näissä tehtävissä oikeaan ratkaisuun, ja harjoittele erityisesti näitä sinulle hankalimpia kysymyksiä.

5.

Luota osaamiseesi

Kun olet valmistautunut kunnolla, voit testiä edeltävänä iltana rentoutua ja vaikka katsoa kivan elokuvan tai lähteä lenkille. Tässä vaiheessa sinun ei enää kannata päntätä vaan luota omaan osaamiseesi ja nauti siitä, että pääset näyttämään sen testissä!

Lisätietoja:

GMAT-testi: https://www.mba.com/exams/gmat

GRE-testi: https://www.ets.org/gre

Lue myös

Aalto University School of Business students

GMAT ja GRE testit

Graduate Management Admission Test (GMAT) tai Graduate Records Examination (GRE) -tasotesti on pakollinen erikseen mainittuihin kauppatieteellisen alan maisterihakukohteisiin.

Opiskelu Aallossa
Kuvassa näkyy Kauppakorkeakoulun maisteriopiskelija Elina Mäkelä.

GMAT vai GRE – siinäpä kysymys

Kumpi tasotesti kannattaa suorittaa ja miten testiin pitäisi valmistautua? Entä kenelle testin suorittaminen on pakollista?

Kuvassa näkyy Kauppakorkeakoulun maisteriopiskelija Iida Lindfors.

Tradenomista Kauppakorkeakoulun maisteriopiskelijaksi

Maisteriohjelmassa opiskeleva Iida Lindfors on tyytyväinen valintaansa ja rohkaisee muitakin ammattikorkeakoulututkinnon suorittaneita jatkamaan opintojaan yliopistossa.

Kuvassa näkyy Sijja Erkamo ja kuvaaja on Roope Kiviranta.

Ammattikorkeasta kauppatieteiden maisteriksi

Opiskelu maisteriohjelmassa syventää ja laajentaa osaamista. Jos pitää opiskelemisesta, opinnoissa pärjää mainiosti myös ammattikorkeakoulupohjalla.

Students working in the School of Business

Tule meille opiskelemaan kauppatieteiden maisteriksi

Tervetuloa Aalto-yliopiston kauppakorkeakouluun! Olemme Suomen johtava kauppakorkeakoulu ja yksi Euroopan tasokkaimmista kauppakorkeakouluista. Tavoittelemme mottomme "Better Business – Better Society" mukaisesti parempaa liiketoimintaa ja parempaa yhteiskuntaa. Olemme vahvoja koulutuksessa ja tutkimuksessa, joita toteutamme monialaisesti yhdessä yhteistyökumppaniemme kanssa.

Kauppakorkeakoulu
Aalto University students on campus. Photo by Aleksi Poutanen.

Haku maisterikoulutuksiin

Aalto-yliopiston kaksivuotisiin maisteriohjelmiin haetaan yliopiston maisterihaussa.
Hakuaika maisteriohjelmiin on kerran vuodessa.
Hakuaika syksyllä 2024 alkaviin opintoihin on 30.11.2023 - 2.1.2024.

Opiskelu Aallossa
Picture of Aalto University School of Business building captured from outside in the spring.

Opiskelu ja ohjelmat

Me Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulussa tarjoamme opiskelijoillemme syvällisen oppimiskokemuksen sekä mahdollisuuksia ratkaista reaalimaailman haasteita kansainvälisessä ja monialaisessa ympäristössä. Tuemme opiskelijoiden kehittymistä tulevaisuuden arvostetuiksi asiantuntijoiksi, innovatiivisiksi yrittäjiksi ja vastuullisiksi liike-elämän johtajiksi ja yhteiskunnallisiksi toimijoiksi.

4 students taking a selfie on the steps of the Amphitheatre on Otaniemi Campus

Juttele Aallon opiskelijoiden kanssa!

Oletko pohtinut, millaista on opiskella Aalto-yliopistossa tai mietitkö, millaista opiskelijaelämä Otaniemen kampuksella tai Mikkelin toimipisteessä mahtaa olla? Tule juttelemaan opiskelijalähettiläidemme kanssa!

URL kopioitu