Hakemukset, ohjeet ja säännöt

Opinnäytteessä hyväksymisen jälkeen havaitut virheet korjataan Errata-dokumentilla

Kun opiskelijan opinnäyte on hyväksytty ja siirtynyt Aaltodociin, ei sen tiedostoon enää tehdä korjauksia. Jos opinnäytteen sisällössä huomataan virhe hyväksymisen jälkeen, virheen oikaisu tehdään luomalla Errata-dokumentti.

Huomaathan, että eAge-järjestelmään on vietävä opinnäytteen lopullinen versio, johon kaikki tarvittavat korjaukset on tehty.

Jos opinnäytteesi sisällössä kuten tekstissä tai taulukossa kuitenkin huomataan virhe sen jälkeen kun opinnäyte on jo hyväksytty, virhe voidaan oikaista erillisellä Errata-dokumentilla (http://tieteentermipankki.fi/wiki/Tekstuaalitieteet:errata). Hyväksyttyä opinnäytettä ei enää voida muuttaa eikä sitä viedä uudelleen eAge-järjestelmään. Sen sijaan virheen oikaisu tehdään luomalla Errata, jossa kerrotaan millä sivulla opinnäytettä virhe on ja kuinka sen kuuluisi olla oikeassa muodossaan. Errata liitetään Aaltodoc-opinnäyteportaaliin (aaltodoc.aalto.fi) opinnäytteen metatietojen yhteyteen.

Toimi näin:

• kirjoita Errata ja tallenna se pdf/a –muotoon (ei pdf/a 3)
  • Word-muotoinen Errata-pohja on saatavissa Aaltodocissa
  • Erratassa täytyy olla mainittu seuraavat asiat: opinnäytteen tekijä, opinnäytteen otsikko, korjattavan kohdan sivunumero ja kyseisen kohdan teksti korjatussa muodossa
  • lähetä Errata opinnäytteesi valvojalle ja pyydä valvojaa ilmoittamaan hyväksyykö hän Erratan
    • jos et tavoita valvojaa, lähetä Errata oman koulusi oppimispalveluihin (osoitteet alla)
    • kun olet saanut hyväksymiskuittauksen, lähetä se edelleen tiedoksi osoitteeseen [email protected]
  • hyväksymiskuittauksen jälkeen liitä Errata Aaltodoc-portaalissa oman opinnäytteesi tietoihin, ohje tähän on Aaltodocissa
    • kirjaudu pyydettäessä Aalto-tunnuksella Aaltodociin, kirjautumislinkki on näytön oikeassa yläkulmassa
    • jos Aalto-tunnuksesi ei ole enää voimassa, pyydä liittämistä varten kertakäyttöinen linkki osoitteesta [email protected]
    • liitä tekemäsi Errata-tiedosto avautuvalla lomakkeella Aaltodociin
    • kirjaudu ulos
  • Errata näkyy Aaltodoc-portaalissa opinnäytteesi yhteydessä.

Koulujen oppimispalveluiden yhteystiedot:

Anna palautetta sivusta