Future of Work

Työ nyt ja tulevaisuudessa: Eväitä ajatteluun -luentosarja

Eväitä ajatteluun -luentosarja tarjoaa sinulle tutkittua tietoa ja poikkitieteellisiä näkökulmia, työkaluja omaan ajatteluusi ja työsi arkeen.
Kuvaaja kreditoidaan seuraavasti: © Mika Huisman/Decopic
Kuvaaja: © Mika Huisman/Decopic

Viime vuonna käynnistimme Eväitä ajatteluun -luentosarjan ja podcastin. Luentosarjassa Suomen johtavat työelämäntutkijat esittelivät tuoreita sekä hieman vanhempia tutkimushavaintojaan työn ja työelämän muutoksesta.

Suuren suosion vuoksi jatkamme sarjaa ja podcastia toisella tuotantokaudella. Eväitä ajatteluun on yhteistyö Työelämän tutkimusyhdistyksen, Työ2030 -ohjelman ja Aallon Future of Work -hankkeen kesken.

Toisen tuotantokauden pääteemana on "Mitä työn muutoksesta tulisi ajatella?" Luentosarjan tavoitteena on tarjota tutkittua tietoa ja poikkitieteellisiä näkökulmia, sekä tarjota käytännön työkaluja ajatteluun ja päivittäiseen työrutiiniin.

Kuten viime vuonnakin, pidämme luennot Aalto-yliopiston Otaniemen kampuksella. Luennot äänitetään ja niistä julkaistaan podcast-sarja keväällä 2024.

Ilmoittaudu luennoille:

Jukka Luoma, Aalto-yliopisto: Tekoälykäs työ, 31.5.2024 klo 9.00

Menneet luennot:

Hanna Sutela,Tilastokeskus: Työnteon erilaiset muodot 7.2.2024 klo 9.00

Tuomo Alasoini, Työterveyslaitos: Digivihreä siirtymä työn murroksena 28.2.2024 klo 9.00

Minna Ruckenstein, Helsingin yliopisto: Tiedontuotannon murtumat ja uudet alut 6.3.2024 klo 9.00

Paavo Järvensivu, BIOS-tutkimusyksikkö:Työ ja yhteiskunnan aineenvaihdunta murroksessa 20.3.2024 klo 9.00

Satu Ojala, Tampereen yliopisto: Työttömyys, 27.3.2024 klo 9.00

Minna Huotilainen, Helsingin yliopisto: Parempaa työtä aivoillesi, 3.4.2024 klo 9.00

Rebecca Piekkari, Aalto-yliopisto: Monimuotoisuus ja inkluusio työelämässä: Miten siitä (ei) tulisi viestiä?, 10.4.2024 klo 9.00

Karoliina Salminen, VTT: Teollisen työn murros, 17.4.2024 klo 9.00

Alexei Koveshnikov, Aalto-yliopisto: Toward and/or away from an inclusive workplace: the role of language and informal networks, 24.4.2024 klo 9.00 (in English)