Median laitos

Tutkimus median laitoksella

Aalto Design Factory

Tutkimuksemme koostuu käytäntölähteisesestä ja kirjallisesta tutkimuksesta taiteen ja muotoilun alalla. Tutkimuskohteitamme ovat muun muassa visuaalinen viestintä ja valokuvaus, visuaalisen viestinnän suunnittelu, mediakulttuuri, uusmedian suunnittelu ja oppiminen sekä äänisuunnittelu ja pelimuotoilu.

Median laitos ottaa vastaan visuaalisen suunnittelun toimeksiantoja kaikilta viestinnän ja muotoilun aloilta. Tyypillisimmät projektit liittyvät yritys- ja tuotesuunnitteluun, mainontaan, internetsivuihin, elektronisten ja painettujen julkaisujen muotoiluun ja taittamiseen sekä pakkaus ja julistesuunnitteluun.

Median laitoksen tutkimustoiminta kertoo toiminnastaan aktiivisesti omassa blogissaan.

Tutkimusryhmät

Game Research Group

The game research group is led by prof. Perttu Hämäläinen, who joined Aalto in 2012 after a six-year period as the CTO of Virtual Air Guitar Company (e.g., Kung-Fu Live and Kung-Fu High Impact).

Augmented Climbing Wall - Game Research Group

Learning Environments Research Group (LeGroup)

The Learning Environments Research Group (LeGroup) is involved in research, design, and development of New Media tools, as well as their use in the field of learning.

+Andscape, Augmented reality sandbox

Sound and Physical Interaction Research Group

Sound and Physical Interaction (SOPI) research group’s main interests are centred on the broad area of Sound and Music Computing (SMC) and Sonic Interaction Design (SID).

Sound and Physical Interaction Research Group

Systems of Representation Research Group

The Systems of Representation seeks to make knowledge related to heritage tangible through the use of representation and digital media.

Systems of Representation Research Group

Digitaalinen media keskiössä

Tutkimuksemme keskittyy digitaalisen median käyttöön monialaisilla alustoilla ja medioidenvälisillä työkaluilla. Tutkimuksemme on vuodesta 2000 alkaen tutkinut myös visuaalisuuden ja informatiikan käyttöä ja uusia visuaalisen suunnittelun käytäntöjä. Painotamme ja olemme sitoutuneet luomaan uusia viestinnän työkaluja taiteellisten käytäntöjen ja tutkimuksen kautta.

Tutkimushenkilöstömme on sitoutunut tutkimusprojekteihin tutkimusryhmien johtamisella ja kehittämisellä, opetustoiminnalla ja tohtorintutkintojen ohjeistamisella sekä maisteritason kurssien opettamisella. Maaliskuusta 2017 alkaen median laitoksella on yli 40 kokoaikaista ja osa-aikaista tohtoriopiskelijaa. Tällä hetkellä jokaista henkilöstön jäsentä kohden on seitsemän kokoaikaista jatkotutkinnon opiskelijaa.

Department of Media Research Blog

The posts in the blog advertise and document monthly activities and events related to research and the doctoral studies program in the Department of Media in Aalto University, School of Arts, Design and Architecture. The pages provide information about ongoing seminars, courses, bibliographies and more.

Read more
Aalto BIZ researchers, photo Aino Huovio
Aalto Doctoral Programme in Arts, Design and Architecture

Viimeisimmät julkaisut

Median laitos on julkaissut yli 1700 julkaisua vuoden 2018 loppuun mennessä. Viimeisimmät julkaisut löytyvät alta ja ACRIS-tietokannasta.

The Pencil Code, a modular MPI code for partial differential equations and particles: multipurpose and multiuser-maintained

A. Brandenburg, A. Johansen, P. A. Bourdin, W. Dobler, W. Lyra, M. Rheinhardt, S. Bingert, N. E. L. Haugen, A. Mee, F. Gent, N. Babkovskaia, C.-C. Yang, T. Heinemann, B. Dintrans, D. Mitra, S. Candelaresi, J. Warnecke, P. J. Käpylä, A. Schreiber, P. Chatterjee, M. J. Käpylä, X.-Y. Li, J. Krüger, J. R. Aarnes, G. R. Sarson, J. S. Oishi, J. Schober, R. Plasson, C. Sandin, E. Karchniwy, L. F. S. Rodrigues, A. Hubbard, G. Guerrero, A. Snodin, I. R. Losada, J. Pekkilä, C. Qian 2020 JOURNAL OF OPEN SOURCE SOFTWARE

Multi-Cultural Human-Drone Interaction Workshop

Jessica R. Cauchard, Anna Wojciechowska, Andrés Lucero 2020 Exploratory Papers and Workshops

Creating a chatbot for and with migrants

Zhifa Chen, Yichen Lu, Mika P. Nieminen, Andrés Lucero 2020 DIS 2020 - Proceedings of the 2020 ACM Designing Interactive Systems Conference

Co-creation and co-design in technology-enhanced learning : Innovating science learning outside the classroom

Eva Durall Gazulla, Merja Bauters, Iida Hietala, Teemu Leinonen, Evangelos Kapros 2020 ID&A INTERACTION DESIGN & ARCHITECTURE(S)

Betoni-Concrete

Günther H. Filz, Outi Turpeinen, Cvijeta Miljak, Jouni Punkki, Simo Puintila, Kaisaleena Halinen 2020

Distanced visuality, embodied proximity?

Mikko Itälahti 2020 Proximity and Distance in Northern Landscape Photography

”Another visitor!” – kun puhuvat koneet tulivat kotiin

Tapani Joelsson, Markku Reunanen 2020 Lähikuva

ImageSense: An Intelligent Collaborative Ideation Tool to Support Diverse Human-Computer Partnerships

Janin Koch, Nicolas Taffin, Michel Beaudouin-Lafon, Markku Laine, Andrés Lucero, Wendy E. Mackay 2020 Proceedings of the ACM on Human-Computer Interaction

Sustaining intangible heritage through video game storytelling - the case of the Sami Game Jam

Outi Laiti, Sabine Harrer, Satu Uusiautti, Annakaisa Kultima 2020 INTERNATIONAL JOURNAL OF HERITAGE STUDIES

Virtual Embodiment Using 180° Stereoscopic Video

Daniel H. Landau, Béatrice S. Hasler, Doron Friedman 2020 Frontiers in Psychology
More information on our research in the Research database.
Research database
  • Julkaistu:
  • Päivitetty:
Jaa
URL kopioitu