Aalto-yliopiston tekniikan tukisäätiö

Aalto-yliopiston tekniikan tukisäätiön lomakkeet

Tukisäätiö myöntää apurahoja diplomi- ja lisensiaattitöihin ja väitöskirjoihin Aalto-yliopiston tekniikan korkeakouluissa (CHEM, ELEC, ENG, SCI) ja Arkkitehtuurin laitoksella (ARTS). Apurahoja myönnetään tukisäätiön saamien lahjoitusten turvin. Jotta apuraha voidaan myöntää, tarvitaan siis yritys, joka on tehnyt lahjoituksen tietylle tekniikan alalle. Jos ei itse tiedä sopivaa lahjoittajaa, kannattaa kysyä esimerkiksi oman alan professorilta.

Opiskelijoille ja tutkijoille: Lomakkeet opinnäytetyö- ja matka-apurahoihin

• Liitä mukaan opintorekisteriote (saa olla epävirallinen, leimaamaton versio)!
  • Toimita hakemus professorin allekirjoituksella varustettuna tukisäätiön toimistoon viimeistään viikkoa ennen kokousta (kokousajat pääsivulla).

Lahjoittajille: Lahjakirjalomakkeet

• Lahjakirjaan merkitään se tekniikan ala, jonka tukemiseen lahjoitus on tarkoitettu. Tukisäätiö käyttää 80% lahjoituksesta opinnäyteapurahaksi, 10% valvovan professorin opinalan hyväksi ja 10% säätiön hallintoon. Professorin tai opiskelijan nimeä ei voi merkitä lahjakirjaan. Lahjakirja toimitetaan tukisäätiön toimistoon viimeistään viikkoa ennen kokousta (kokousajat pääsivulla).
  • Lahjoittajalle tämä on kevyt ja edullinen tapa osallistua tutkimukseen: Lahjoitus on verovähennyskelpoinen yrityksen omassa verotuksessa. Apurahansaaja ei tule työsuhteeseen yrityksessä, joten työnantajamaksuja ei tarvitse maksaa.
  • Mikäli yritys tarvitsee omaa taloushallintoaan varten laskun, jota vastaan lahjoitus maksetaan, pyydämme täyttämään lahjakirjan ja olemaan yhteydessä tukisäätiön toimistoon.