Palvelut

Miten saan kulkutunnisteen ja peruskulkuoikeudet

Ohje miten toimia, kun tarvitset kulkutunnisteen ja peruskulkuoikeuden Aalto-yliopiston Otaniemen kampukselle (henkilöstö ja opiskelijat). Tässä myös ohje miten toimia työsuhteen/opintojen päättyessä.
Access control ikoni logo

Henkilöstö

1. Nouda tunniste aulapalvelusta. Varaudu todistamaan henkilöllisyytesi.
  2. Rekisteröi tunniste idm.aalto.fi -sivustolla. Palveluun kirjaudutaan Aalto-tunnuksella ja salasanalla. Etusivulta valitse ”Access tokens”. Access tokens -sivulla täytetään ensin puhelinnumero kansainvälisessä muodossa ja omavalintainen PIN-koodi. PIN-koodin jälkeen voit rekisteröidä tunnisteen antamalla tunnisteen numeron, joka on kaiverrettuna tunnisteeseen. Rekisteröitymisen jälkeen tunnistetta näyttämällä pääsee liikkumaan rakennuksissa, joihin sinulla on kulkuoikeus. Henkilöstön peruskulkuoikeus kattaa public, common sekä staff common -alueet. Special -alueet ovat erikoistiloja, joihin kulkuoikeus tulee anoa erikseen.
  3. Mikäli sinulla on ongelmia tunnisteen aktivoimisessa, ole yhteydessä IT Service Deskiin: [email protected].
  4. Hanki ja pidä esillä myös kuvallista Aalto-yliopiston henkilökorttia!
  5. HUOM! Jos tarvitset laajemmat oikeudet (pääsy erikoistiloihin tms.), lue ohje tästä.
  6. Saatat tarvita kulkutunnisteen lisäksi myös mekaanisia avaimia tai tunnisteen johonkin muuhun, kuin Aalto-yliopiston kulunhallintajärjestelmään (Micronova Tietotie 3, OIH Maarintie 6 tms.)
  7. Työsuhteen päättyessä poista tunniste tiedoistasi kirjautumalla idm.aalto.fija palauta tunniste aulapalveluun.

Opiskelija

1. Nouda opiskelijan kulkutunnisteen Väreen tai Otakaari 1:n aulapalvelusta.
  2. Rekisteröi HSL-korttisi tai kulkutunnisteesi idm.aalto.fi -sivustolla. Palveluun kirjaudutaan Aalto-tunnuksella ja salasanalla. Etusivulta valitse ”Access tokens”. Access tokens -sivulla täytetään ensin puhelinnumero kansainvälisessä muodossa ja omavalintainen PIN-koodi. PIN-koodin jälkeen voit rekisteröidä tunnisteen antamalla tunnisteen numeron, joka on kaiverrettuna HSL-korttiin / tulostettuna tunnisteeseen. Rekisteröitymisen jälkeen HSL-korttia tai tunnistetta näyttämällä pääset liikkumaan rakennuksissa ja alueilla, joihin sinulla on kulkuoikeus.
  3. Mikäli sinulla on ongelmia kortin aktivoimisessa, ole yhteydessä IT Service Deskiin: [email protected].
  4. Rekisteröidyllä opiskelijan kulkutunnisteella (tai HSL -kortilla) pääsee kulkemaan opiskelijoille suunnattuihin tiloihin.
  6. Kulkuoikeudet päättyvät automaattisesti kun opiskeluoikeus yliopistossa päättyy.

Huomioithan seuraavaa käyttäessäsi kulkutunnisteita:

• Kulkutunnisteen/avaimen haltija vastaa henkilökohtaisesti omasta kulkutunnisteestaan/avaimestaan, ja on vastuussa kulkutunnisteen mahdollisista väärinkäytöksistä.
  • Kulkutunnistetta/avainta ei saa lainata.
  • Kulkutunnisteen haltija ei myöskään saa päästää rakennukseen sisään muita henkilöitä, elleivät he ole kulkutunnisteen haltijan vieraana.

KYSYMYKSIÄ? Ota yhteyttä [email protected]

Opiskelijoiden kulkutunnisteen/HSL-kortin rekisteröinti ja aktivointi

Aloittaessasi opiskelun Aalto-yliopistossa tarvitset kulkutunnisteen, jolla pääset liikkumaan kampuksella.

Access Control Visual, Yellow BG-01-01.png

Lisää tietoa

Kampus

Kulkuluvat, kulkutunnisteet sekä avain- ja kulunhallinta Otaniemen kampuksella

Tältä sivulta löydät ohjeet kulkutunniste- ja kulkulupa-asioihin sekä avainhallintaan ja pääsyyn rakennuksiin Otaniemen kampuksella.

Henkilöstölle – uutisia ja tukea työhösi
Tätä palvelua tarjoaa:

Aalto-yliopistokiinteistöt

Löysitkö tästä tarvitsemasi tiedon? Jos et, ota meihin yhteyttä.