Yli 700 opiskelijaa aloitti opintonsa insinööritieteiden korkeakoulussa

Uusi lukuvuosi alkoi 28.8.2023 uusien kandi- ja maisteriopiskelijoiden orientaatiotilaisuuksilla Kandidaattikeskuksessa.
Students at Aalto lecture hall in ENG orientation event
Dean Kari Tammi greeting the new students

Reilu 400 kandidaattiopiskelijaa ja noin 300 uutta maisteriopiskelijaa aloitti opintonsa orientaatioviikon maanantaina. Uusi dekaani Kari Tammi ja opetuksen varadekaani Jani Romanoff kättelivät kaikki uudet opiskelijat ennen tilaisuuksien alkua.

Dean Kari Tammi speaking in Aalto lecture hall.

Uusien kandiopiskelijoiden tilaisuus alkoi Kari Tammen puheella, jossa korostettiin opiskelijoiden hyvinvointia ja siitä kiinnipitämistä opintojen aikana.

Maija Jokela giving a speech in Aalto lecture hall

Tilaisuudessa puhui vuoden alumni Maija Jokela, joka toimii Rambollin toimitusjohtajana. Maija haaveili urasta lääkärinä ennen opintojaan yliopistossa, mutta päätyi opiskelemaan rakennustekniikkaa ja ala veikin hänet mennessään.

ENG LES staff at Aalto lecture hall

Myös opintopalveluiden henkilökunta esittäytyi tilaisuudessa.

ENG Fuksi captains at Aalto lecture hall

Tilaisuus päättyi fuksikapteenien saapumiseen ja esittäytymiseen.

Fuksi captain and new students at Otakaari 1 hallway

Tilaisuuden jälkeen fuksikapteenit ohjasivat uudet opiskelijat pääainekohtaisiin orientaatiotilaisuuksiin.

Aalto-wide sustainability minor logo

Uusi monialainen sivuaine Luonnonvarojen kestävä käyttö käynnistyy Aallossa

Aalto tarjoaa uuden monitieteisen sivuaineen, Luonnonvarojen kestävä käyttö, joka on nyt valmis lisättäväksi opintosuunnitelmaasi!
Nainen lukemassa tabletilla
Opinnot Julkaistu:

Aalto EE julkaisee Alex-oppimisalustan: Uusi alusta muuttaa elämänlaajuista oppimista

Aalto University Executive Education (Aalto EE) lanseeraa kesäkuussa ensimmäisen version Alex-oppimisalustasta, joka on suunniteltu elämänlaajuiseen oppimiseen ja jatkuvaan ammatilliseen kehittymiseen. Alex tarjoaa yksilöllisiä oppimispolkuja, pieniä osaamiskokonaisuuksia ja ammatillisen kehittymisen ohjelmia, jotka sovittavat taidot yhteen alan tarpeiden kanssa. Alusta, joka kehittyy jatkuvasti uusilla ominaisuuksilla, kuten mobiilisovelluksella ja tekoälyn integroinnilla, asettaa uuden standardin ammatilliselle kehittymiselle Suomessa.
Yhdeksän suurta jäälohkaretta muodostivat taideinstallaation Kansalaistorilla Helsingissä 2021
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Aalto ARTS -kesäkoulu tutkii veden merkitystä taiteen linssien läpi

Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun kesäkoulun teema on tänä vuonna vesi, jonka merkitystä käsitellään monialaisesti taiteen, elokuvan ja digitaalisuuden näkökulmista.
Maria Virkkala
Opinnot Julkaistu:

Avoimen yliopiston opiskelijatarina: sivuaineena logistiikka

Haastattelu avoimen yliopiston opinnoista