Woolmark Performance Challenge 2020 -palkinto Bettina Blomstedtille

Fashion, Clothing and Textile Design (FaCT) -alumni, projektitutkija Bettina Blomstedt on voittanut Woolmark Performance Challenge 2020 -kilpailun. Palkintona on kolmen kuukauden harjoittelu The Woolmark Company -yrityksessä.
Bettina Blomstedt
Kuva: Bettina Blomstedt

The Woolmark Performance Challenge on vuosittain järjestettävä kilpailu, joka esittelee nuorten ammattilaisten innovatiivisia ja eteenpäin katsovia tuoteratkaisuja urheilu- ja ulkoiluvaatekategoriassa. Keskiössä on merinovilla ja sen ainutlaatuisten ominaisuuksien hyödyntäminen. Vuoden 2020 kilpailussa The Woolmark Performance Challenge toivoi nimenomaan kilpapurjehtijoille soveltuvia, kestävän kehityksen mukaisia ehdotuksia.

Woolmark Performance Challenge 2020 prize, Bettina Blomstedt
Kuvat: Bettina Blomstedt

Kilpailutyössään Bettina tutki merinovillan ominaisuuksia urheiluvaatteissa, liittäen ne vahvasti vastuullisuuteen. Miten villaa voidaan hyödyntää lisäämättä mukaan synteettisiä materiaaleja? Bettina yhdisti nykyaikaisimpien neulontatekniikoiden osaamistaan perinteisiin valmistusmenetelmiin. Hänen konseptinsa tuo esille vaihtoehtoisia tapoja vastata urheiluvaatteen koviin vaatimuksiin pelkän merinovillan luonnollisilla ominaisuuksilla.

Kilpailuun osallistui peräti 1350 ehdotusta, ja The Woolmark Company sekä tunnettu urheiluvaatemerkki Helly Hansen valitsi 10 ehdotusta loppukilpailuun. Kilpailun jyryyn voi tutustua täällä.

Henri Hentilä, Henrik Kahanpää & Alec Wright.
Palkinnot ja tunnustukset, Opinnot Julkaistu:

Mikä on parasta tohtoriopinnoissa? Palkitut sähkötekniikan tohtorit kertovat

Elli Leppänen, Henri Hentilä, Henrik Kahanpää ja Alec Wright palkittiin erinomaisista väitöskirjoista.
Kaksi mieshenkilöä juhlapuvuissa kiltalippujen edessä
Palkinnot ja tunnustukset, Yliopisto Julkaistu:

68 tohtoria ja viisi kunniatohtoria – katso kuvat tekniikan alan tohtoripromootiosta

Vuoden 2024 tekniikan alan juhlallinen tohtoripromootio järjestettiin pe 14.6. Dipolissa.
Tiny plant with text aside Unite! Seed Fund 2024
Palkinnot ja tunnustukset, Yhteistyö Julkaistu:

Unite! Seed Fund 2024: Aalto mukana 13 rahoitusta saaneessa hakemuksessa

Unite! Seed Fund -rahaston tavoitteena on kannustaa ja tukea opettajien, tutkijoiden ja opiskelijoiden yhteistyöhankkeita.
Nainen punasävyisissä vaatteissa katsoo suoraan kameraan, taustalla metsäluontoa
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Reetta Ranta: "Pyrin miettimään kaikessa sitä, miten tehdä maailmaa paremmaksi”

Alumnitarina: Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun alumni Reetta Rannan mukaan kaikessa tekemisessä pitäisi olla mukana eettinen pohdinta.