Woolmark Performance Challenge 2020 -palkinto Bettina Blomstedtille

Fashion, Clothing and Textile Design (FaCT) -alumni, projektitutkija Bettina Blomstedt on voittanut Woolmark Performance Challenge 2020 -kilpailun. Palkintona on kolmen kuukauden harjoittelu The Woolmark Company -yrityksessä.
Bettina Blomstedt
Kuva: Bettina Blomstedt

The Woolmark Performance Challenge on vuosittain järjestettävä kilpailu, joka esittelee nuorten ammattilaisten innovatiivisia ja eteenpäin katsovia tuoteratkaisuja urheilu- ja ulkoiluvaatekategoriassa. Keskiössä on merinovilla ja sen ainutlaatuisten ominaisuuksien hyödyntäminen. Vuoden 2020 kilpailussa The Woolmark Performance Challenge toivoi nimenomaan kilpapurjehtijoille soveltuvia, kestävän kehityksen mukaisia ehdotuksia.

Woolmark Performance Challenge 2020 prize, Bettina Blomstedt
Kuvat: Bettina Blomstedt

Kilpailutyössään Bettina tutki merinovillan ominaisuuksia urheiluvaatteissa, liittäen ne vahvasti vastuullisuuteen. Miten villaa voidaan hyödyntää lisäämättä mukaan synteettisiä materiaaleja? Bettina yhdisti nykyaikaisimpien neulontatekniikoiden osaamistaan perinteisiin valmistusmenetelmiin. Hänen konseptinsa tuo esille vaihtoehtoisia tapoja vastata urheiluvaatteen koviin vaatimuksiin pelkän merinovillan luonnollisilla ominaisuuksilla.

Kilpailuun osallistui peräti 1350 ehdotusta, ja The Woolmark Company sekä tunnettu urheiluvaatemerkki Helly Hansen valitsi 10 ehdotusta loppukilpailuun. Kilpailun jyryyn voi tutustua täällä.

Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Nuoret arkkitehdit istuvat ulkoportaikossa ja hymyilevät
Yhteistyö Julkaistu:

Ella Kaira ja Matti Jänkälä kuratoivat Suomen paviljongin vuoden 2025 näyttelyn Venetsiassa

Arkkitehtikaksikon näyttelykonseptin tematiikka on modernin arkkitehtuurin säilyttäminen.
Mustavalkokuvassa hattupäinen mieshahmo katsoo eteenpäin kädet rinnan edessä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Jussi-palkintoja elokuvataiteen laitoksen alumneille

Kotimaisen elokuvan viime vuoden parhaimmistoa palkittiin.
Koos Zevenhoven ja Sebastian Szyller palkintotilaisuudessa
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Perustieteiden korkeakoulun 2023 parhaat väitöskirjat ja diplomityöt on palkittu

Palkittuja väitöskirjoja on Perustieteiden korkeakoulussa tänä vuonna seitsemän. Diplomitöitä palkittiin viisi.