Wärtsilältä lahjoitus Aalto-yliopistolle

Wärtsilä-konserni lahjoittaa suomalaisille korkeakouluille ja yliopistoille 1,3 miljoonaa euroa. Merkittävin lahjoituksen saaja on Aalto-yliopisto.

Wärtsilä-konserni lahjoittaa suomalaisille korkeakouluille ja yliopistoille yhteensä 1 300 000 euroa vuosien 2016–2017 aikana. Wärtsilä haluaa edistää suomalaisten yliopistojen tutkimusta sekä vahvistaa Suomen kansainvälistä kilpailukykyä.

Merkittävin lahjoituksen saaja on Aalto-yliopiston tekniikan koulutusala. Aalto on monialainen yliopisto, joka toimii tekniikan lisäksi talouden ja taiteen aloilla.
- Wärtsilä on Aalto-yliopistolle tärkeä kumppani jo monien vuosien ajalta. Olemme kehittäneet yhdessä modernia teknologiaa ja rakentaneet tulevaisuutta eri tavoin. Kiitämme lämpimästi Wärtsilää lahjoituksesta, sanoo Aalto-yliopiston rehtori Tuula Teeri.

Muut lahjoituksen saavat yliopistot ovat Helsingin yliopisto, Svenska Handelshögskolan, Vaasan yliopisto ja Åbo Akademi.

Wärtsilän konsernijohtaja Jaakko Eskola puhui tänään Vaasan yliopiston lukukauden avajaistilaisuudessa.
- Wärtsilä haluaa tukea yliopistokoulutusta sekä lisätä yhteistyötä yliopistojen ja ulkopuolisen tiedeyhteisön kanssa. Meillä on erittäin hyviä kokemuksia yhteistyöstä suomalaisyliopistojen kanssa, ja näemme, että tasokkaalla yliopistokoulutuksella on tärkeä osa Suomen pitämisessä kilpailukykyisenä, kertoi Jaakko Eskola.

Women in Finance -tilaisuus, Annukka Paloheimo
Yhteistyö Julkaistu:

Pehmeitä taitoja kannattaa vahvistaa – ne ovat kovaa valuuttaa työmarkkinoilla

Kauppakorkeakoulu antaa valmiudet toimia niin ekstroverteille kuin introverteille sopivissa tehtävissä.
Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Verkkosivusto tarjoaa työkaluja opiskelijatiimien tukemiseen koko projektikurssin ajan.
Metallikuutio, jota kädet koskettaa

IoT Paja Säätiö lahjoittaa miljoona euroa Insinööritieteiden korkeakoululle

Lahjoitus on kohdennettu teollisen internetin ja digitaalisten kaksosten tutkimukseen ja opetukseen.
Silmälasipäinen mies katsoo kameraan, taustalla kesäinen luonto
Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Lahjoittajatarina - Yrjö Sotamaa: ”Yliopiston tukeminen on meidän oman tulevaisuutemme rakentamista”

Professori emeritus on yhä aktiivinen muotoilun vaikuttaja niin kotimaassa kuin kansainvälisellä kentällä. Hän on nykyään myös Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun kuukausilahjoittaja.