Ville Jokela nimitetty Aalto-yliopistokiinteistöjen toimitusjohtajaksi

Jokela vastaa yhtiön päivittäisestä johtamisesta 1.1.2020 alkaen.
Aalto-yliopistokiinteistöt ACRE toimitusjohtaja managing director Ville Jokela Kuva: Kalle Kataila
Ville Jokela aloittaa toimitusjohtajana 1.1.2020. Kuva: Kalle Kataila / Aalto-yliopisto

Diplomi-insinööri Ville Jokela on nimitetty Aalto-yliopiston tytäryhtiön Aalto-yliopistokiinteistöt Oy:n toimitusjohtajaksi. Hän vastaa yhtiön päivittäisestä johtamisesta,  kiinteistövarallisuuden hoidosta, kiinteistökehityksestä, kampusinvestointiohjelman suunnittelusta ja toteutuksesta, kiinteistötransaktioista, kampuksen käyttäjäpalveluista sekä tilojen ulosmyynninstä yliopiston kumppaneille ja sidosryhmille.

Jokela siirtyy Aalto-yliopistoon pääomasijoittaja Pontos Oy:stä, missä hän on vastannut yhtiön kiinteistöportfoliosta kiinteistöinvestoinneista ja -myynneistä, kiinteistö- ja tonttikehityksestä, kaavoituksesta, toimitilojen vuokrauksesta sekä kiinteistövarallisuuden ja ylläpidon hoidosta. Opiskeluaikanaan Jokela toimi useissa silloisen Teknillisen korkeakoulun opiskelijajärjestöjen luottamustehtävissä.

Hän aloittaa tehtävässään 1.1.2020 ja raportoi Aalto-yliopiston talousjohtajalle ja Aalto-yliopistokiinteistöjen hallituksen puheenjohtajalle Marianna Bomille. Hän on myös Aalto-yliopiston johtoryhmän jäsen.

Lisätietoja:
Noora Stapleton
viestinnän asiantuntija, kampus ja innovaatioekosysteemi

Prinsessalle esitellään luonnollisia väriaineita
Yliopisto Julkaistu:

Thaimaan prinsessa Maha Chakri Sirindhorn vieraili Aalto-yliopistossa

Prinsessa seurueineen tutustui mm. tekstiilisuunnitteluun, Startup Saunaan, Aalto-yliopisto Junioriin sekä Aalto Ice Tankin toimintaan.
Kuva: Tima Miroschnichenko, Pexels.
Mediatiedotteet Julkaistu:

Tutkimus: Matalan hierarkian organisaatioissa isoja periaatekysymyksiäkin ratkotaan porukalla Slackissa

Aalto-yliopiston alumni, vieraileva tutkijatohtori Lauri Pietinalho New Yorkin yliopiston Sternin kauppakorkeakoulusta ja Aalto-yliopiston apulaisprofessori Frank Martela selvittivät tuoreessa tutkimuksessa, miten matalan hierarkian organisaatiot käsittelevät yhteisiä toimintaperiaatteita vastakkainasettelutilanteissa ja miten auktoriteetti niissä toimii.
bakteereja ohjataan magneettikentän avulla
Mediatiedotteet, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Fyysikot saivat bakteerit uimaan lähes täydellisissä riveissä

Bakteerien ohjaaminen onnistui magneettikentän avulla. Löytö auttaa ymmärtämään bakteeripopulaatioiden käyttäytymistä ja voi jatkossa auttaa esimerkiksi kehittämään uuden sukupolven materiaaleja, joista kaavaillaan apua muun muassa lääkkeiden kohdennettuun kuljettamiseen kehon sisällä.
Ahomansikka
Kampus Julkaistu:

Ihmisten, kasvien ja pölyttäjien kampus

Aalto-yliopiston kampusluontoa hoidetaan monimuotoisuus ja luontotyyppien ominaislajisto huomioiden.