Vieraileva luennoitsija David Volkman: “BScBA-kandidaattiohjelman oppimisympäristö on poikkeuksellinen.”

University of Nebraska Omaha -yliopiston professori David Volkman opettaa Principles of Finance -kurssia BScBA-ohjelman opiskelijoille. Volkmanilla on rahoituksen alan tohtorintutkinto (Ph.D.), ja hän on saanut useita tunnustuksia opetuksen, palvelun ja tutkimuksen saralta.
Dr. David Volkman in Kenya with Mount Kilimanjaro in the background.

Milloin tulit ensimmäisen kerran opettamaan BScBA-ohjemaan?

Opetin ensimmäisen kurssini Mikkelissä vuonna 2001. Vuodesta 2007 alkaen olen palannut Mikkeliin joka vuosi.

Mikä saa sinut palaamaan Mikkeliin yhä uudestaan?

BScBA-ohjelman opiskelijat ovat poikkeuksellisen lahjakkaita ja muu opetushenkilöstö on mielenkiintoista. Opiskelijat ovat hyvin älykkäitä ja he pitävät haastavista oppiaineista kuten rahoitus. Lisäksi opiskelijaprofiili on monipuolinen, ja monella opiskelijalla on kansainvälistä taustaa.

Mitä mieltä olet BScBA-ohjelman opiskelijoista?

Opiskelijoiden ymmärryskyky ja halu oppia uutta tekevät minuun vaikutuksen joka vuosi. Vaikka opiskelijat saattavat olla joskus hieman varautuneita, he ovat hyvin kunnioittavia ja ystävällisiä luennoitsijoita kohtaan. Mutta kaikkein merkillepantavinta on opiskelijoiden poikkeuksellinen lahjakkuus ja kyky käsitellä hyvinkin haastavia aihepiirejä.

Miten opettaminen Mikkelissä eroaa opetuksesta kotiyliopistossasi?

Pedagoginen lähestymistapa ja vaativuustaso ovat hyvin samanlaisia kuin kotiyliopistossanikin. Merkittävin ero on kurssien pituus. Mikkelissä kurssi kestää kolme viikkoa, kun taas kotiyliopistossani kurssin suorittamiseen menee yli kolme kuukautta. Kurssit Mikkelissä ovat hyvin intensiivisiä lyhyiden opetusjaksojen ansiosta.

Opiskelijat saavat opetuksesta irti huomattavasti enemmän kuin perinteisen yliopisto-ohjelman opiskelijat.

Dr. David Volkman, Ph.D., University of Nebraska Omaha

Mitä vierailut Mikkelissä ovat opettaneet sinulle?

Yhdysvalloissa voi helposti tulla lyhytnäköiseksi ja luulla, että kaikki maailmassa ajattelevat samoin kuin me. Olen saanut tavata opiskelijoita ja luennoitsijoita ympäri maailmaa, ja se on auttanut minua ymmärtämään, että kotimaani ulkopuolelta löytyy paljon erilaisia näkökulmia asioihin.

Mitä mieltä olet kolmiviikkoisista moduuleista?

Kolmen viikon moduulit luovat hyvin intensiivisen ja tiiviin opiskeluilmapiirin. Kurssien rakenne mahdollistaa sen, että opiskelijat voivat keskittyä yhteen kurssiin kerrallaan. Tämä on huomattava etu verrattuna lukukauden mittaisiin opetusjaksoihin, joissa opiskelijat perehtyvät jopa viiteen tai kuuteen aineeseen yhtä aikaa.

Mikä on hauskin muistosi Mikkelistä?

Vuosien aikana minulle on kertynyt monia rakkaita muistoja opiskelijoista ja Suomesta. Mieleen muistuu eräs kerta, kun olin katsomassa Jukureiden jääkiekkopeliä. Kenellekään ei tule yllätyksenä, että suomalaiset ovat melko varautuneita tunteittensa näyttämisessä. Pelin aikana sain nauttia pelaajien erinomaisista pelitaidoista, upeista syötöistä ja saumattomasta yhteistyöstä, ja lopulta joukkue tekikin maalin. Aivan kuten katsoessani jääkiekkoa kotimaassani, minä hypähdin seisomaan, vihelsin ja hurrasin Jukureiden maalille. Pian kuitenkin huomasin, että olin ainoa, joka hurrasi seisoaltaan. Kaikki muut, tyypilliseen suomalaiseen tapaan, taputtivat hillitysti. Nolostuneena istuin takaisin alas ja muistutin itseäni, että nyt ollaan Suomessa.

Dr. David Volkman

Mitä vinkkejä antaisit nykyisille ja tuleville opiskelijoille?

Tutustu kaikkiin luokkasi opiskelijoihin ja ole tekemisissä heidän kanssaan. Sinulla on mahdollisuus tutustua erilaisiin persooniin, kulttuureihin, ruokiin ja mieltymyksiin. Muista hyödyntää tuo erinomainen tilaisuus.

Miksi BScBA-ohjelmaan kannattaa hakea opiskelemaan?

Ohjelman oppimisympäristö on poikkeuksellinen. Opiskelijat saavat opetuksesta irti huomattavasti enemmän kuin perinteisen yliopisto-ohjelman opiskelijat kotimaissaan.

Mitä muuta haluaisit kertoa?

Olen aidosti nauttinut niinä useina kertoina, kun olen käynyt Suomessa ja opettanut Mikkelin kampuksella. Ihmiset ovat vieraanvaraisia ja ilmapiiri on ystävällinen.

Aalto University International Business -kandidaattiohjelma.jpg

International Business, kauppatieteiden kandidaatti (BScBA, Mikkeli) ja kauppatieteiden maisteri (Otaniemi)

International Business -kandidaattiohjelma (BScBA Program) tarjoaa opiskelijoille laaja-alaista osaamista ja kykyä rakentaa, kehittää ja johtaa yrityksiä kansainvälisellä asenteella. Kansainvälisesti suuntautunut kauppatieteiden kandidaatin tutkinto liiketoiminnan alalta avaa monenlaisia yksityisen ja julkisen sektorin uramahdollisuuksia useilla aloilla ympäri maailman.

Koulutustarjonta

Löydä lisää mielenkiintoista sisältöä sosiaalisen median kanavistamme

Charlotte Henriksson, Kauppiksen opiskelija
Opinnot Julkaistu:

Alppihiihdossa tarvitaan lihasvoimaa, nopeutta, kestävyyttä ja henkistä kanttia

Alppihiihtäjä Charlotte Henriksson opiskelee ensimmäistä vuottaan Kauppakorkeakoulussa.
Digital Education Council
Yhteistyö Julkaistu:

Kauppakorkeakoulu Digital Education Councilin jäseneksi

Allianssilla on yhteinen visio kestävän kehityksen edistämiseksi korkeakoulutuksessa.
From left to right: Lasse Kukkonen, Ida Parkkinen, Luisa Cardoso and Elias Keski-Nisula
Opinnot Julkaistu:

Tutustu Uniten opiskelijaedustajiin Eliakseen, Idaan, Lasseen ja Luísaan

Unite!-yliopistoallianssilla on oma opiskelijayhdistyksensä, SURE!
Pöydällä kipsimallin tekovälineitä
Mediatiedotteet, Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Käsikirja johdattaa keramiikan maailmaan

Keramiikan käsikirja johdattaa lukijan kaikkiin saven kanssa työskentelyyn liittyviin aiheisiin tekstien, kuvien, kuvituksien, animaatioiden ja videoiden avulla.