Vieraileva luennoitsija Barbara Edwards: “Kulttuurinen monimuotoisuus rikastuttaa kaikkien yliopistokokemusta.”

Vanhemmalla yliopistonlehtori Barbara Edwardsilla (MAcc, CPA, CA, EdD) on ollut pitkä ja menestyksekäs opetusura. Hänen kotiyliopistonsa Simon Fraser University (Vancouver, Kanada) myönsi hänelle mm. arvostetun TD-Canada Trust Teaching Award -palkinnon. Tämän tunnustuksen saaja valitaan kollegoiden ja opiskelijoiden ehdotusten perusteella. Ennen opetustyön aloittamista SFU-yliopistossa Edwards työskenteli Senior Tax Managerina KPMG-organisaatiossa.
Senior Llecturer Barbara Edwards

Mitä aineita opetat Mikkelissä?

Ensimmäisen kerran opetin Mikkelissä heinäkuussa 2016. Nyt opetan kahta valinnaista kurssia: Financial Accounting for Global Business sekä Managerial Accounting for Global Business.

Financial Accounting for Global Business -kurssi käsittelee ulkoista laskentatointa ja kansainvälisiä tilinpäätösstandardeja (IFRS). Opiskelijat oppivat kirjanpidon perusteet sekä kuinka valmistella, esittää ja analysoida tilinpäätöksiä.

Managerial Accounting for Global Business käsittelee johdon laskentatointa ja sen tarjoaman informaation hyödyntämistä organisaatioiden päätöksenteossa, toiminnan kannattavuuden arvioinnissa sekä operatiivisessa suunnittelussa.

Mikä saa sinut palaamaan Mikkeliin?

Opiskelijat! Myös Mikkelin kampuksen henkilökunta on mahtavaa, ja saan heiltä tärkeää tukea työhöni.

Mitä mieltä olet BScBA-ohjelman opiskelijoista?

Tunnen itseni etuoikeutetuksi, kun saan luotsata erittäin motivoituneita opiskelijoita heidän matkallaan laskentatoimen maailmaan. Opiskelijat ovat joustavia oppijoita, ja he ovat valmiita tarttumaan erilaisiin oppimistapoihin - eikä laskentatoimi ei ole mitenkään helppo aihe. Opiskelijat jakavat luennoilla myös omia kokemuksiaan, ja näin kurssitoverit saavat paremman näkemyksen eri maiden kirjanpitoon liittyvistä seikoista. Opiskelijat osaavat vahvasti hyödyntää omia kokemuksiaan ja kasvaa niiden mukana – ei ainoastaan laskentatoimessa, vaan myös omassa kehityksessään.

Opiskelijat osaavat vahvasti hyödyntää omia kokemuksiaan ja kasvaa niiden mukana.

Barbara Edwards, vanhempi yliopistonlehtori, Aalto-yliopiston vieraileva luennoitsija

Mitkä ovat mielestäsi BScBA-ohjelman vahvuudet?

Opiskelijoiden korkea taso, kolmiviikkoiset moduulit sekä monipuolinen valikoima kursseja ja monista eri maista tulevat luennoitsijat. Se, että opiskelijat ovat valmiita tulemaan Mikkeliin ja Suomeen, kertoo heidän sitoutumisestaan opintoihinsa. Kulttuurinen monimuotoisuus rikastuttaa kaikkien yliopistokokemusta. Kolmiviikkoisten moduulien ansiosta opiskelijat voivat täysin keskittyä yhteen kurssiin kerrallaan, vaikkakin ne voivat olla hyvin intensiiviset kolme viikkoa. Kun opetushenkilökunta koostuu eri maista tulevista luennoitsijoista ja he tuovat opetukseen omat parhaat käytäntönsä, opiskelijoilla on mahdollisuus tutustua useisiin aiheisiin erilaisista näkökulmista.

Miten kurssit Mikkelissä eroavat kotiyliopistosi kursseista?

Financial accounting -kurssi on räätälöity sellaisille opiskelijoille, jotka miettivät uraa laskentatoimen parissa tai suunnittelevat ehkä jatkavansa laskentatoimen maisterin opintoihin Aallon Otaniemen kampuksella.

Managerial accounting -kurssi on vastaavanlainen kuin laskentatoimen kurssi Kanadassa sillä poikkeuksella, että Mikkelissä kulttuurinen monimuotoisuus kannustaa opiskelijoita perehtymään liiketoimintaan omien kokemustensa kautta omasta kotimaastaan.

Millaisia kokemuksesi ovat verkko-opetuksesta ja vuorovaikutuksesta opiskelijoiden kanssa pandemian aikana?

Minusta on vaikuttavaa, kuinka nopeasti opiskelijat pystyvät vaihtamaan vaihdetta eri kurssien ja niiden toteutustapojen välillä. Ja sama pätee myös kontaktiopetuksessa. Pandemian myötä opiskelijat ovat oppineet olemaan joustavia verkko-opetuksen ja eri aikavyöhykkeiden asettamien haasteiden suhteen. Tämä korostuu etenkin, kun minä olen Kanadan Victoriassa ja kurssikaverit eri maissa ja eri aikavyöhykkeillä. Opiskelijoiden tulevia uria ajatellen kyky työskennellä verkon välityksellä on tärkeä taito varsinkin, jos he valitsevat työn kansainvälisessä yrityksessä, jonka tiimit ovat eri puolilla maailmaa.

Mitä vinkkejä antaisit nykyisille ja tuleville opiskelijoille?

Haluan rohkaista opiskelijoita suhtautumaan jatkossakin positiivisesti erilaisiin opiskelumenetelmiin! Ei ole olemassa vain yhtä oikeaa tapaa tehdä asioita!

Aalto University International Business -kandidaattiohjelma.jpg

International Business, kauppatieteiden kandidaatti (BScBA, Mikkeli) ja kauppatieteiden maisteri (Otaniemi)

International Business -kandidaattiohjelma (BScBA Program) tarjoaa opiskelijoille laaja-alaista osaamista ja kykyä rakentaa, kehittää ja johtaa yrityksiä kansainvälisellä asenteella. Kansainvälisesti suuntautunut kauppatieteiden kandidaatin tutkinto liiketoiminnan alalta avaa monenlaisia yksityisen ja julkisen sektorin uramahdollisuuksia useilla aloilla ympäri maailman.

Koulutustarjonta

Löydä lisää mielenkiintoista sisältöä sosiaalisen median kanavistamme

Kaksi tummiin pukeutunutta miestä istuu suunnittelemiensa huonekalujen keskellä
Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Aaltolaisten muotoilua esillä Milanon huonekalumessuilla

Opiskelijoita tutkimassa kirjaston hyllyjen sisältöä
Opinnot Julkaistu:
Sinipaitainen nainen, jolla on lyhyet tummat hiukset ja tummasankaiset silmälasit
Nimitykset Julkaistu:

Työelämäprofessori Pia Hannukainen: ”Uskon muotoilun voimaan jatkossakin”

Hannukaisen mielestä on tärkeää, että yrityksissä on osaavia muotoilijoita ja muotoilijoiksi valmistuvilla riittävä osaaminen työelämän tarpeisiin.
Two African women working on a project
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Yrittäjyyden sisällyttäminen metsä- ja maatalouskoulutukseen on ratkaisevan tärkeää Afrikalle

Apulaisprofessori Patrick Shulist kehittää yrittäjyyskoulutusta yhdessä afrikkalaisten kumppaneiden kanssa.