Verkkokurssi puutuotteista alkaa 3.3.2022

Tule oppimaan puun materiaaliominaisuuksista ja puutuotteiden käytöstä. Ei esititetovaatimuksia. Avoinna kaikkien alojen opiskelijoille!
Tree cut in the forest showing the growth rings in the cross-cut section.
Daniela Altgen

CHEM-E2115 Wood Products: Application and Performance -verkkokurssi järjestetään keväällä 2022. Voit suorittaa kurssin itsenäisesti oman aikataulusi mukaan periodien IV-V aikana. Kurssi koostuu useista lyhyistä videoista, teksteistä, harjoitustehtävistä sekä tenteistä. Opetuskieli on englanti. Kurssi alkaa johdantotilaisuudella 3.3.2022 klo 9:15. Muut kurssin käytännön asiat on esitelty MyCourses -sivulla.

Kurssin MyCourses -sivu

A brilliant course with excellent course materials - especially images and video lectures.

Kurssipalaute 2021

Kurssilla opit puumateriaalin ja puutuotteiden rakenteesta, ominaisuuksista ja käyttökohteista, kuten lujuusominaisuuksista ja puun ja kosteuden vuorovaikutuksesta. Kurssilla esitellään myös puun ja puutuotteiden ympäristövaikutuksia, esimerkiksi puun roolia hiilivarastona. Koulutusmateriaalissa esitellään näkökulmia puun käytön mahdollisuuksiin ja rajoituksiin, kuten lahonkestoa sekä suorituskyvyn parantamista oikeanlaisella suunnittelulla ja puun modifioinnilla. Rekisteröidy kurssille Sisussa 7.3.2022 mennessä:

Kurssille rekisteröinti Sisussa

Ilmoittautuminen avoimen yliopiston kautta

Different scales are shown from a tree to molecules forming the cell wall.
Kurssilla puumateriaali esitetään eri skaaloissa kasvavasta puusta sen solurakenteisiin ja edelleen molekyyleihin, joista soluseinä koostuu. (Daniela Altgen)

Kurssilla käytetään oppimisen tueksi lukuisia lyhyitä videoita (katso esimerkki alla). Muita aiheeseen liittyviä videoita voi käydä katsomassa Youtube-kanavalla:

Aalto University - Wood Science

Kysymyksiä?

Kurssin henkilökunnan tavoitat sähköpostilla: [email protected]

• Lauri Rautkari, Professori
  • Daniela Altgen
  • Kristiina Lillqvist
URL kopioitu

kuva Simo Routarinteestä värikkäällä taustalla
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Arvostava kohtaaminen – tule mukaan vuorovaikutteiseen ryhmävalmennukseen

Kaikille aaltolaisille avoin, täysin uudenlainen valmennus käynnistyy 7.10. Osallistujana saat työkaluja arvostavaan ja rakentavaan kohtaamiseen niin työssäsi kuin opiskelussasi.
Emma Kemppainen Aallon kampuksella
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Emma Kemppinen: Puolijohdeteollisuus tarjoaa paljon mahdollisuuksia sekä teollisuudessa että akateemisella puolella

Emma pääsi kesätöihin tutkimusryhmään puolijohdeteollisuuden yritysten lahjoitusten ansiosta. Kesätyöpaikka vahvisti hänen kiinnostustaan alaa kohtaan.
kuva juoksijoista joilla koira mukana rantaraitilla
Kampus, Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Vielä ehdit ilmoittautua Aalto Walk & Run -liikuntatapahtumaan 21.9.2024

Tule mukaan koko Aalto-yhteisön ilmaiseen liikuntatapahtumaan. Tänä vuonna uutuutena viiden kilometrin kävely Aalto Walk!
Biz opiskelijat
Opinnot Julkaistu:

Opiskelijamme jalkautuvat lukioihin kertomaan Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulusta

Myös lukuvuonna 2024–2025 lukiolaiset saavat kuulla, millaista kauppatieteiden opiskelu ja opiskelijaelämä Otaniemessä ovat – ja miten hyvät eväät työelämään Aallon Kauppiksesta saa.