Verkko-oppimisen muotoilukirja – apuväline verkkokurssien kehittämiseen julkaistu

FITech-verkostoyliopisto on julkaissut Verkko-oppimisen muotoilukirjan opettajien työn tueksi.
Picture of FITech Design book for Learning

Nyt julkaistava opas tarjoaa käytännön työkaluja ja malleja erityisesti verkkokurssien luomiseen ja kehittämiseen.

FITechin opettajat kohtaavat uudenlaisen tilanteen, jossa kurssien osallistujajoukko on erittäin monimuotoinen ja oppiminen tapahtuu isoilta osin verkossa. Siksi opettajille halutaan antaa käyttöönottovalmiita työkaluja tiiviissä muodossa. Muotoilukirja toimii aiemmin julkaistun FITechin Oppimismuotoilun työkalupakin käyttöohjeena ja sen sisältö perustuu uusimpaan oppimista koskevaan tutkimukseen.

Opas julkaistaan suomeksi ja englanniksi avoimella CCBY 4.0 -lisenssillä. Samalla julkaistaan Oppimismuotoilun työkalupakin päivitetty versio 2.0 suomeksi, englanniksi ja ruotsiksi. FITech kiittää Anna Granbergiä Åbo Akademista hänen panoksestaan ruotsinkieliseen työkalupakkiin.

Verkko-oppimisen muotoilukirjan sisältö:

1. Miksi verkkokursseja, miksi muotoilua?
  2. Oppimisen psykologian perusteet
  3. Miten rakennetaan verkkokurssi?
  4. Muotoilutyökalut: verkkokurssin suunnittelu ja tuotanto käytännössä

Lataa muotoilukirja:

Verkko-oppimisen muotoilukirja v 1.4.1 (pdf)

Lataa työkalupakki:

Oppimismuotoilun työkalupakki v 2.0 (pdf)

Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille

Metallikuutio, jota kädet koskettaa

IoT Paja Säätiö lahjoittaa miljoona euroa Insinööritieteiden korkeakoululle

Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.