Väreen työmaa kiinnostaa

Väre-kamera kuvaa kuoppaa, josta jonain päivänä nousee Väre-rakennus.
vare_fi.png

Tammikuun loppupuolen jälkeen on tehty vajaa 800 vierailua kameran sivuille. Kamera päivittää kuvaa 10 minuutin välein, mutta vanhoja kuvia voi katsella arkistosta.

Otaniemen kampus muuttuu nopeasti, ja Väre on yksi suurimmista työmaista Otaniemessä. Tavoitteena on, että Väre seisoo valmiina 2017, ja että Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulu muuttaa rakennukseen 2018.

Kamera asennettiin lokakuussa 2015 Otakaari 1:n kolmannen kerroksen kattotasanteelle, Perustieteiden korkeakoulun dekaanin Risto Niemisen aloitteesta.

- Uskon että lähes ajantasaisista kuvista on iloa kaikille aaltolaisille. Mahdollisuus seurata rakennustöiden etenemistä herättää varmasti myös ulkopuolisten kiinnostuksen kehittyvään kampukseemme, ja samalla tallentuu materiaalia tuleville historiankirjoittajille, Nieminen sanoi kameran asennuksen yhteydessä.

Vare-cam.aalto.fi -sivulta voi myös katsoa time lapse –videoa työmaasta. Videolla voi esimerkiksi ihailla kesäistä Otaniemeä.

Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.
Aalto_University_staff_campus_bikes_2-5-2013_photo_Mikko_Raskinen
Kampus Julkaistu:

Pyörävarkaudet lisääntyneet kampuksella – muista lukita pyöräsi kunnolla

Kevään myötä pyörävarakaudet Aalto-yliopiston kampuksella ovat kasvaneet.
Kampus, Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 järjestetään Aalto-yliopistossa

White Aalto logo with exclamation mark standing in the middle of Otaniemi campus in the summertime
Kampus, Yliopisto Julkaistu:

Aalto-korkeakoulusäätiö laskee liikkeeseen kaksi joukkovelkakirjalainaa yhteismäärältään 150 miljoonaa euroa

Joukkovelkakirjalainoista saatavat varat käytetään pääasiassa kiinteistöinvestointien rahoittamiseksi otettujen lainojen jälleenrahoitukseen sekä lisäksi yleisiin tarpeisiin.