Vararehtori Janne Laine ja dekaani Tuomas Auvinen nimitettiin toiselle kaudelle

Janne Laineen toinen kausi alkaa tammikuussa ja Tuomas Auvisen maaliskuussa.
Janne Lainen ja Tuomas Auvinen.
Vasemmalla Janne Laine ja oikealla Tuomas Auvinen. Kuvat: Aalto-yliopisto / Mikko Raskinen.

Aalto-yliopiston hallitus nimitti innovaatioista vastaavan vararehtorin Janne Laineen ja Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun dekaanin Tuomas Auvisen viisivuotiselle jatkokaudelle. Nimitykset perustuivat normaaliin uudelleenarviointiprosessiin, jonka yhteydessä kuultiin yliopistoyhteisön jäseniä ja ulkoisia sidosryhmiä.

Vararehtori Janne Laineen toinen kausi alkaa 1.1.2024. Laine nimitettiin ensimmäiselle kaudelle 1.1.2019 alkaen. Tätä ennen hän työskenteli Aalto-yliopiston kemian tekniikan korkeakoulun dekaanina vuodesta 2014 ja sitä ennen puunjalostustekniikan laitoksen johtajana ja varajohtajana sekä puunjalostuskemian professorina. Hän on työskennellyt myös useita vuosia alan tutkimuslaitoksessa Ruotsissa.

Janne Laine väitteli tekniikan tohtoriksi puunjalostuksen kemiasta Teknillisestä korkeakoulusta vuonna 1996, ja hänen tutkimustyönsä on keskittynyt pääasiassa luonnonmateriaalien, erityisesti nanoselluloosan muokkaamisen ja soveltamiseen eri alueille.

Dekaani Tuomas Auvisen toinen kausi alkaa11.3.2024. Auvinen aloitti dekaanina 11.3.2019. Sitä ennen hän työskenteli muun muassa konsulttitoimisto Creader Oy:n toimitusjohtajana, Taideyliopiston Sibelius-Akatemian dekaanina ja Sibelius-Akatemian rehtorina.

Tuomas Auvinen väitteli taidepolitiikasta ja -johtamisesta London City Universityssä vuonna 2000. Hän on myös suorittanut Executive MBA -ohjelman Helsingin kauppakorkeakoulussa vuonna 2007.

Miia Mäkelä
Nimitykset Julkaistu:

Miia Mäkelä on nimitetty Associate professorin tehtävään Biotuotteiden ja biotekniikan laitokselle

MMT (Mikrobiologia) Miia Mäkelä on nimitetty Aalto-yliopiston Biotuotteiden ja biotekniikan laitokselle tenure track -urapolulle Associate professorin vakituiseen tehtävään 1.9.2024 alkaen.
Daniel Martin-Yerga
Nimitykset Julkaistu:

Daniel Martin-Yerga on nimitetty määräaikaiseen apulaisprofessorin tehtävään Kemian ja materiaalitieteen laitokselle

Ph.D. Daniel Martin-Yerga on nimitetty Aalto-yliopiston Kemian ja materiaalitieteen laitokselle määräaikaiseen apulaisprofessorin tehtävään.
Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu / Kuva Roope Kiviranta

Professorinimityksiä Kauppakorkeakoulussa

Prottoy Akbarin, Pablo Warnesin, Erkki Vihriälän ja Christoph Huberin nimitykset astuvat voimaan 1.8.2024.
Aallon logo talon katolla

Neljä uutta professoria Insinööritieteiden korkeakouluun

Työelämäprofessorit Hannele Holttinen ja Teemu Manderbacka sekä apulaisprofessorit Mikko Suominen ja Risto Ojala nimitettiin professorien urapolulle tammi-kesäkuun 2024 aikana.