Väitös tietotekniikan alalta, M.Sc. Jian Liu

Kuinka suojella yksityisyys pilvipalveluissa?
Kandidaattikeskus Undergraduate Centre Photo Tuomas Uusheimo

M.Sc. Jian Liu väittelee maanantaina 18.6.2018 klo 12 Aalto-yliopiston perustieteiden korkeakoulussa. Väitöskirjassa "Privacy-Preserving Cloud-Assisted Services" sovelletaan kryptograafisia menetelmiä (mm. homomorfista salausta, salaisen avaimen jakamisen menetelmää ja garblausskeemoja) pilvipalveluihin käyttäjien yksityisyyden takaamiseksi.

Vastaväittäjä: Professor Dr. Moti Yung, Columbia University, Yhdysvallat

Kustos: professori N.Asokan, Aalto-yliopiston perustieteiden korkeakoulu, tietotekniikan laitos

Paikka: Luentosali T2, Konemiehentie 2, 02150, Espoo, FI

Shankar Deka on sähkötekniikan ja automaation laitoksen apulaisprofessori.

Robotiikka tarvitsee turvallisia käyttäytymismalleja

Robotiikka ja autonomiset järjestelmät kehittyvät nopeasti. Algoritmit, jotka kestävät häiriöitä ja epävarmuustekijöitä järjestelmässä ja ympäristössä, ovat kehityksen kannalta kriittisiä.
Kesäinen Otaniemen rantanäkymä, jossa Aalto-yliopiston logo ja tapahtuman nimi sekä VTT:n ja Avoimen tieteen logot.
Kampus, Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 järjestetään Aalto-yliopistossa

Avoimen tieteen kesäpäivät pidetään Aalto-yliopiston Otaniemen kampuksella ja Zoomissa 3.–4.6. Ilmoittauduthan 3.5. mennessä!
Kaksi tummiin pukeutunutta miestä istuu suunnittelemiensa huonekalujen keskellä
Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Aaltolaisten muotoilua esillä Milanon huonekalumessuilla

Italialaisen muotoilijan ja japanilaisen arkkitehdin suomalaisesta kulttuurista inspiroitunutta yhteistyötä nähdään Salone del Mobile -messuilla Milanossa huhtikuussa. INTERDEPENDENCE-näyttelyssä on esillä myös muita projekteja Aallosta.
Ilmakuvassa kosken kuivunut uoma, jonka ylittää silta.
Mediatiedotteet Julkaistu:

Kuivuus on uhka runsaiden vesivarojen Suomessakin

Viime vuosikymmenien kuivista kausista on Suomessa aiheutunut vakavia vaikutuksia etenkin maataloudelle ja vesihuollolle.