Uusia taukopaikkoja Kandidaattikeskuksen ulkotiloihin

Uudet ulkokalusteryhmät mahdollistavat paremmin niin opiskelun, työskentelyn kuin virkistäytymisen kampuksen ulkotiloissa.
Kampuksen uudet ulkokalusteet
Kuva: Milla Uusitalo / ACRE

Ulkoalueiden kehittäminen on yksi Otaniemen yliopistokampuksen painopisteistä. Muun muassa kampuksen keskeistä Amfiteatterin ulkoaluetta Kandidaattikeskuksen ympäristössä on parannettu ja muokattu, ja parannustöiden myötä kevään 2023 aikana ulkoalueelle on saatu myös useita uusia penkki- ja pöytäryhmiä.

Kampuksen ulkotilojen entistä laajempi hyödyntäminen esimerkiksi töiden tekemiseen tai lukemiseen on tullut esille useissa palautteissa. Uusia penkkiryhmiä voikin hyödyntää opiskeluun, vapaamuotoisiin kokouksiin tai vaikka vain hengailuun ja rentoutumiseen ulkona kampusluonnon äärellä, mutta kuitenkin hyvin keskellä kampusta.

Ulkokalusteita on useita eri malleja, ja osa niistä soveltuu parhaiten erityisesti lepäämiseen ja virkistäytymiseen raikkaassa ulkoilmassa.

Ulkokalusteita kampuksella
Kuva: Milla Uusitalo / ACRE

Kampuksen ulkoalueiden kalustus on täydentymässä vielä myöhemmin kevään ja kesän aikana.

Istuskelupaikkojen sijainnit on valittu sekä toiveiden että käyttökelpoisuuden mukaan. ”Otaniemen kampus on opiskelijoiden toiminnan sydän, ja on ihanaa nähdä, miten kampusta kehitetään opiskelijoiden toiveita kuunnellen”, sanoo kampusasioista vastaava AYY:n hallituksen jäsen Fanni Mattson.

Penkki- ja pöytäryhmiä löytyy useita Kandidaattikeskuksen ympäristöstä ja sen sisäpihalta (käynti sisäpihalle Y-siivestä läheltä talon aulapistettä). Penkkiryhmien sijainnit ovat esteettömiä, ja niitä voidaan tarvittaessa myös siirrellä vaihtelevien käyttötarkoitusten mukaan.

Lisätietoja: Aapo Pihkala / ACRE, [email protected]

Anna palautetta sivusta

Path in the Laajalahti nature area
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Hyvinvointireitti Otaniemen kampuksella

Viidestä pisteestä koostuvan hyvinvointireitin teemoina ovat tunteiden havainnointi, luontosuhteen vaaliminen, kehollisuus, rauhoittuminen ja kohtuullisuuden pohdinta
Mediterranean salad
Kampus, Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Vastaa ravintolakyselyyn 11. - 17.3.2024

Kyselyyn vastanneiden kesken arvotaan mm. lounaslippuja. Kyselyn toteuttaa Aalto-yliopiston ravintolatoimikunta.
juoksijoita rantaraitilla
Kampus, Yliopisto Julkaistu:

Ilmoittautuminen avautuu 4.3. Aalto Walk & Run -liikuntatapahtumaan 21.9.2024

Tule mukaan koko Aalto-yhteisölle ilmaiseen liikuntatapahtumaan!
Picture of the themes of this course
Opinnot Julkaistu:

Mind & Study - Hyvinvoivan opiskelijan työkalupakki (3op) neljännessä jaksossa

Suosittu Mind & Study - Hyvinvoivan opiskelijan työkalupakki (3op) järjestään 4. jaksossa suomeksi ja englanniksi!