Unite!-yliopistoallianssi tarjoaa siemenrahaa opetus-, tutkimus- ja opiskelijayhteistyön edistämiseksi

Opettajien, tutkijoiden ja opiskelijoiden innovatiivisille yhteistyöideoille voi nyt hakea taloudellista tukea. Unite-allianssiin kuuluu Aallon lisäksi kahdeksan muuta korkeatasoista eurooppalaista yliopistoa.
The image shows a jar of coins with a green plant growing from it. Text Unite! Seed Fund 2023.

Siemenrahasto on Unite!-allianssin uusi aloite, jonka tarkoituksena on tukea opettajien, tutkijoiden ja opiskelijoiden ehdotuksia, jotka edistävät yliopistojen välistä yhteistoimintaa ja kestävien akateemisten ja opiskelijayhteisöjen muodostamista kaikissa yhdeksässä Unite!-yliopistossa.

Unite! haluaa siemenrahalla aktivoida yhteisten tutkimushankkeiden ja opetustarjonnan luomista, edistää opetus- ja/tai tutkimusyksiköiden välistä pitkäaikaista yhteistyötä ja tukea opiskelijoiden opetussuunnitelman ulkopuolisten tai kulttuurienvälisten toimintojen luomista.

Opetuksen ja oppimisen sekä tutkimuksen ja tohtorikoulutuksen siemenrahastot

- mukana oltava vähintään kolme Unite!-yliopistoa

- hakemusten viimeinen jättöpäivä 31. toukokuuta 2023

- enintään 10 000 euroa ”Exploration”-toimintaan, kuten kontaktien luomiseen ja yhteistyöideoiden muotoiluun

- enintään 80 000 euroa kehittämistoimiin, kuten yhteiskurssien rakentamiseen tai yhteisten tutkimusehdotusten kehittämiseen.

Opiskelijoiden ehdotuksiin on osallistuttava opiskelijoita vähintään kahdesta Unite!-yliopistosta. Ehdotuksen enimmäisrahoitusmäärä on 20 000 euroa. Hakemusten määräaika on 15. toukokuuta 2023.

Siemenrahoitusta opetus- ja tutkimustoimintaan voi hakea kerran vuodessa. Opiskelijatoimintaa varten järjestetään puolivuosittaiset rahoitushaut. Ensimmäisen hakukierroksen rahoituspäätökset tulevat viimeistään30. kesäkuuta 2023.

Miten rahoitusta voi hakea?

Ota hakemuksen valmisteluvaiheessa yhteyttä Aallon Uniten palvelutoiminnoista vastaavaan Minna-Kaarina Forssenin (sähköposti [email protected]), jotta voimme koordinoida Aallosta lähteviä hakemuksia. Hakemuksen liitteeksi on laitettava suosituskirje koulusi dekaanilta tai yksikön johtajalta, jos olet U-tasolla. Tämä ei koske opiskelijoiden hakemuksia, vaan ainoastaan Teaching & Learning sekä Research & PhD kategorioiden hakemuksia.

Hakudokumentit löytyvät englanninkieliseltä sivulta

Onko sinulla kysyttävää?

Opetus ja oppiminen / Seed Fund for Teaching and Learning  - ota yhteyttä [email protected]

Tutkimus ja tohtorinkoulutus / Seed Fund for Research and PhD - ota yhteyttä osoitteeseen [email protected]

Opiskelijatoiminta /Seed Fund for Student Activity - ota yhteyttä [email protected]

Yliopistoverkosto Unite!

Unite! on yksi Euroopan komission rahoittamista Eurooppalaiset yliopistot -verkostoista, jonka jäsen Aalto-yliopisto on yhdessä kahdeksan muun korkeatasoisen eurooppalaisen yliopiston kanssa. Unite! pyrkii merkittävästi vahvistamaan opiskelijoiden ja henkilökunnan liikkuvuutta sekä edistämään eurooppalaisen korkeakoulutuksen laatua, osallisuutta ja kilpailukykyä.

Tutustu Uniteen
Unite! logo

Shankar Deka on sähkötekniikan ja automaation laitoksen apulaisprofessori.

Robotiikka tarvitsee turvallisia käyttäytymismalleja

Robotiikka ja autonomiset järjestelmät kehittyvät nopeasti. Algoritmit, jotka kestävät häiriöitä ja epävarmuustekijöitä järjestelmässä ja ympäristössä, ovat kehityksen kannalta kriittisiä.
Kesäinen Otaniemen rantanäkymä, jossa Aalto-yliopiston logo ja tapahtuman nimi sekä VTT:n ja Avoimen tieteen logot.
Kampus, Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 järjestetään Aalto-yliopistossa

Avoimen tieteen kesäpäivät pidetään Aalto-yliopiston Otaniemen kampuksella ja Zoomissa 3.–4.6. Ilmoittauduthan 3.5. mennessä!
Kaksi tummiin pukeutunutta miestä istuu suunnittelemiensa huonekalujen keskellä
Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Aaltolaisten muotoilua esillä Milanon huonekalumessuilla

Italialaisen muotoilijan ja japanilaisen arkkitehdin suomalaisesta kulttuurista inspiroitunutta yhteistyötä nähdään Salone del Mobile -messuilla Milanossa huhtikuussa. INTERDEPENDENCE-näyttelyssä on esillä myös muita projekteja Aallosta.
A glass needle probes a tiny droplet sitting on a black surface.
Mediatiedotteet Julkaistu:

Fyysikot onnistuivat selittämään tuntemattoman voiman, joka kiskoo vesipisaroita huippuliukkailla pinnoilla

Tulokset auttavat kehittämään aiempaa liukkaampia pintoja, jollaisia hyödynnetään esimerkiksi lääketeollisuudessa ja liikenteessä.