Ukrainan sotaa käsittelevä dokumenttielokuvien sarja "Archives, hereinafter" saa ensi-iltansa @aaltoarts Instagramissa

ELOn opiskelijat Mikael Rutkiewicz ja Anna Törrönen ovat tehneet kolmiosaisen dokumentaarisen lyhytelokuvasarjan Aalto-yliopiston taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun Instagramia varten.
Film negative with text Archives, hereinafter

Dokumenttielokuvan kolmannen vuoden kandidaattiopiskelijoiden Mikael Rutkiewiczin ja Anna Törrösen ”Archives, hereinafter” tarkastelee Ukrainan sotaa ja sen vaikutuksia kolmesta eri näkökulmasta: sodan tuhovoiman, konfliktin henkisten ja sen globaalien vaikutusten kautta. Dokumenttielokuvat toimivat samalla arkistomateriaalina tallentaen nykyhetkeä tulevaisuutta varten.

Kukin lyhytelokuva on luotu Instagramin rajalliseen tilaan, ja ne toimivat muistutuksena siitä, että emme saa unohtaa.

film negative of two hands
Filmirullan negatiivi sarjasta "Archives, hereinafter"

"Ukrainan sota loi tarpeen tehdä nämä lyhytelokuvat. Ihmiskunta on käynyt sotaa koko olemassaolonsa ajan. Dokumentaarisessa sarjassa tutkimme, minkälaista arkistomateriaalia tästä ajasta kuvataan", Mikael ja Anna sanovat.

Archives, hereinafter -sarjan ensimmäinen osa vierailee Mariupolin kaupungissa sellaisena kuin se aikoinaan muistettiin, käyttäen Google Mapsista poimittuja kuvia yhdistettynä ainutlaatuiseen äänimaailmaan. Toinen ja kolmas osa puolestaan tutkivat sodan inhimillisiä seurauksia — ensimmäisessä keskitytään Ukrainasta sotaa paenneeseen LGBTQ-pariskuntaan ja jälkimmäisessä kerrotaan useista eri sodista ja niiden sukupolvivaikutuksista.

Klikkaa tästä nähdäksesi "Archives, hereinafter" -teoksen kaikki kolme osaa tai käy @aaltoarts Instagramissa.

Klikkaa tästä ja lue, miten Aalto-yliopisto auttaa Ukrainan sodan vaikutuksista kärsiviä ja miten voit itse auttaa.

Man filming another man
Kuva "Archives, hereinafter" -kakkososan tuotannosta.

@aaltoarts originals on Aalto-yliopiston elokuvataiteen laitos ELOn ja Aalto ARTS -viestintätiimin yhteishanke, jossa luodaan ainutlaatuisia, Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun Instagramiin räätälöityjä lyhytelokuvia. Ensimmäiset @aaltoarts originals -lyhytelokuvat saivat ensi-iltansa keväällä 2021.

Prinsessalle esitellään luonnollisia väriaineita
Yliopisto Julkaistu:

Thaimaan prinsessa Maha Chakri Sirindhorn vieraili Aalto-yliopistossa

Prinsessa seurueineen tutustui mm. tekstiilisuunnitteluun, Startup Saunaan, Aalto-yliopisto Junioriin sekä Aalto Ice Tankin toimintaan.
Kuvassa näkyvät Kauppakorkeakoulun opiskelijat Liina Röyskö ja Kerttu Lammi koulun pääovien edustalla.
Opinnot Julkaistu:

Tekoälyn fiksua käyttöä opettava verkkokurssi lisäisi opiskelun tasa-arvoa

Tekoäly on tullut jäädäkseen ja sen osaava ja tehokas hyödyntäminen auttaisi sekä opinnoissa että työnhaussa, sanovat Kauppakorkeakoulun opiskelijat.
Två studentar på Aalto-universitetets campus

2 027 uutta opiskelijaa hyväksyttiin Aalto-yliopistoon

Kaiken kaikkiaan 13 500 haki opiskelupaikkaa Aallosta kevään 2024 toisessa yhteishaussa
Syksyinen kampusalue

Syksyn 2024 avoimen yliopiston kurssit on nyt julkaistu

Syksyn kurssien ilmoittautuminen alkaa aikaisintaan elokuussa.