Tohtoriopiskelija Anne Quarshien katastrofiapuun liittyvä tutkimuspaperi valittiin parhaaksi

Kansainvälisen liiketoiminnan tohtoriopiskelija voitti palkinnon CSSI 2016 -konferenssissa.

Kansainvälisen liiketoiminnan tohtoriopiskelija Anne Quarshie on voittanut Routledge Best Paper Award in Social Partnership 2016 -palkinnon Kanadassa järjestetyssä International Symposium on Cross-Sector Social Interactions 2016 (CSSI 2016) -konferenssissa.

Konferenssi keskittyy eri sektorien toimijoiden (julkinen, yksityinen ja kolmas sektori) väliseen yhteistyöhön. Tämän vuoden erityisteema oli yhteistyön mahdollistama systeemin muutos ratkaistaessa sosiaalisia ongelmia.

Quarshien ja Rutgersin yliopiston professorin Rudolf Leuschnerin kirjoittama katastrofiapuun liittyvä tutkimuspaperi valittiin konferenssin parhaaksi paperiksi konferenssin tieteellisen komitean toimesta, ja se sai kolmen finalistin joukosta eniten ääniä komitean äänestyksessä.

Tieteellisen komitean jäsenet perustelivat päätöstä muun muassa sillä, että tutkimuspaperin nähtiin tuottavan uutta tietoa tutkimusaihepiiriin. Lisäksi tutkimuksen menetelmää pidettiin laadukkaana ja kontekstia erittäin kiinnostavana.

CSSI-konferenssi järjestetään joka toinen vuosi ja siihen osallistuu runsaasti muun muassa yritysvastuun ja kestävän kehityksen tutkijoita kaikkialta maailmasta. CSSI 2016 -konferenssiin jätettiin noin 120 tutkimuspaperin abstraktia, joista noin 80 valittiin esitettäväksi konferenssissa.

Suurimmat määrät osallistujia, joita oli yhteensä noin 130, tuli konferenssiin Yhdysvalloista, Kanadasta, Iso-Britanniasta ja Hollannista, ja edustettuina oli lukuisia pohjoisamerikkalaisia ja eurooppalaisia huippuyliopistoja. Quarshie oli konferenssin ainoa suomalaista yliopistoa edustanut tutkija.

Seuraava CSSI-konferenssi järjestetään vuonna 2018 Kööpenhaminassa.

Lisätietoa konferenssista: http://www.cssi2016.com/

Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Aalto Squad students on campus
Opinnot Julkaistu:

Hakijoiden määrä Aalto-yliopistoon kasvoi kevään toisessa yhteishaussa

Suomen- ja ruotsinkielisiin kandidaattikoulutuksiin oli 13 500 hakijaa
Mustavalkokuvassa hattupäinen mieshahmo katsoo eteenpäin kädet rinnan edessä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Jussi-palkintoja elokuvataiteen laitoksen alumneille

Kotimaisen elokuvan viime vuoden parhaimmistoa palkittiin.
Nainen seisoo ulkona kädet levitettynä sivuille. Taustalla näkyy kaupunki, merta ja vuoria.
Opinnot Julkaistu:

Fia Hedman pääsi kehittämään taitojaan ja oppi valtavasti uutta korkeakouluharjoittelijana Kauppakorkeakoulun ulkoisten suhteiden yksikössä

Bella-Fia Hedman työskenteli syksyllä 2023 neljän kuukauden ajan viestinnän ja markkinoinnin harjoittelijana Kauppakorkeakoulun ulkoisten suhteiden yksikössä.