Tietotekniikan ala oli maailman 79. paras Times Higher Educationin vertailussa

Insinööritieteiden ala nousi sijalle 101–125 maailmassa.
Times HIgher Education ranking sijoitus 79

Aalto-yliopisto on tietotekniikan (Computer Science) alalla sijalla 79 maailman yliopistoista juuri julkaistun Times Higher Education (THE) -rankingin mukaan. Viime vuonna sijoitus oli 66. Aallon sijoitus oli Pohjoismaiden yliopistojen paras. Ykköseksi listalla sijoittui Oxfordin yliopisto.

Rankingissa listattiin myös insinööritieteiden (Engineering) parhaimmat yliopistot. Tällä alalla Aalto-yliopisto nousi sijalla 101–125. Viime vuonna sijoitus oli 126–150. Insinööritieteiden kärjessä oli kolme yhdysvaltalaisyliopistoa: Harvard, Stanford ja Kalifornian yliopisto, Berkeley.

THE on yksi merkittävimmistä yliopistorankingeista. Se mittaa yliopistojen menestystä kansainvälisyyden, tutkimuksen, viittausten, opetuksen ja yrityksiltä saatavan tutkimusrahoituksen alueilla, yhteensä 13 indikaattorilla.

Ala- ja aihekohtaiset ranking-listat ovat Aallolle relevantimipia kuin yleisrankingit, koska yliopisto on erikoistunut tekniikkaan, talouteen ja taiteeseen. Maailmassa on laskutavasta riippuen noin 17 000–22 000 yliopistoa.

Katso lisätietoa täältä (timeshighereducation.com)

Vidha Saumyan teos, jossa groteskeja ihmishahmoja

Aalto ARTSin alumni Vidha Samyan teos esillä Venetsian biennaalissa 2024

Suomen paviljongissa Venetsian 60. kansainvälisessä taidebiennaalissa nähdään näyttely The pleasures we choose. Näyttely on esillä 24.11.2024 asti.
Mikkelin IB-ohjelma 35 vuotta
Yliopisto Julkaistu:

Mikkelin kampuksen alumnit juhlistivat International Business -ohjelman 35-vuotista olemassaoloa

Yli 200 BBA-/BScBA-ohjelman alumnia saapui juhliin Kauppakorkeakoululle Otaniemeen.
Metallikuutio, jota kädet koskettaa

IoT Paja Säätiö lahjoittaa miljoona euroa Insinööritieteiden korkeakoululle

Lahjoitus on kohdennettu teollisen internetin ja digitaalisten kaksosten tutkimukseen ja opetukseen.
Event information on a yellow to coral gradient background with yellow bubbles and a photo of a colorful event space.
Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan

Kaikki aaltolaiset ovat tervetulleita, osallistuminen ei vaadi ilmoittautumista!