Tiede, teknologia, taide ja talous kohtaavat Aalto Festival -tapahtumissa

Aalto-yliopiston taidonnäytteitä kokoava festivaali käynnistyy 8. toukokuuta ja tarjoaa seminaareja, näyttelyitä, luentoja ja juhlia. Tervetuloa mukaan!
Aalto Festival /Aalto University / Illustration by Anna Muchenikova

Joka vuosi toukokuussa Aalto-yliopiston opiskelijat, opettajat ja tutkijat esittelevät vuoden aikana toteuttamiaan projekteja. Töitä esitellään erilaisin tavoin, mukana on niin näyttelyitä, seminaareja, luentoja kuin juhliakin.

"Toukokuu on suosikkiaikani vuodesta. On mahtavaa nähdä yliopistossa tehdyn monimuotoisen työn puhkeavan kukoistukseen", sanoo Aalto-yliopiston taiteellisen toiminnan vararehtori Anna Valtonen.

Vuosittainen muotinäytös laajentuu tänä vuonna kokonaiseksi muotiin keskittyneeksi viikoksi. Viikkoon sisältyy esimerkiksi Fashion Seminar 28.5. ja kansainvälisen menestyksen saavuttanut  muotinäytös Näytös19, joka järjestetään Kaapelitehtaalla 29.5.

Sustainability Science Days -tapahtuma lähestyy YK:n kestävän kehityksen tavoitteita yleisötilaisuuksien kautta sekä tutkimusta ja käytäntöä lähentävissä keskustelutilaisuuksissa. Kaksipäiväinen tapahtuma järjestetään yhdessä Helsingin yliopiston kanssa 9.-10.5.

Aalto Festival pitää sisällään yli 60 tapahtumaa toukokuun aikana. Edellä mainittujen lisäksi mukana ovat muun muassa jo 22. kertaa järjestettävä Product Design Gala (17.5.), joka esittelee yritysten ja opiskelijoiden yhteisiä tuotekehitysprojekteja Design Factorylla, sekä kampuksen luovien alojen ekosysteemiin keskittynyt Hook '19 -tapahtuma (8.5.).

"On vaikea sisällyttää kaikkea yliopistossa tehtyä työtä yhteen tapahtumaan. Sitä varten meidän tulisi toteuttaa festivaali ympärivuotisesti. Toukokuu toimii näyteikkunana koko vuoden saavutuksiin ja kerää niistä loistokkaimmat", Valtonen muistuttaa.

Aalto Festival järjestetään 8.–31.5.2019. Koko ohjelmisto löytyy osoitteesta aalto.fi/aaltofestival.

Lisätietoja:

Mikkelin IB-ohjelma 35 vuotta
Yliopisto Julkaistu:

Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille

Silmälasipäinen mies katsoo kameraan, taustalla kesäinen luonto
Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu: