The Lost Graduation Show esittelee pandemia-aikana syntyneitä opiskelijatöitä

Milanon huonekalumessut järjestetään 5.-10.9.2021, puolentoista vuoden pandemiatauon jälkeen. Tämän vuoden supersalonen erikoisuus on The Lost Graduation Show -näyttely, joka esittelee vuosina 2020 ja 2021 valmistuneiden opiskelijoiden projekteja.
Laura Meriluoto_CompanionsForLife
Laura Meriluodon 'Companions for Life' on yksi näyttelyn projekteista.

The Lost Graduation Show -näyttely esittelee 170 opiskelijaprojektia 48 koulusta ympäri maailman. Yhteensä 22 maata on edustettuna, ja Suomea edustaa Aalto-yliopisto. Näyttelyn on kuratoinut Anniina Koivu.

Salone del Mobile.Milano ottaa tällä opiskelijanäyttelyllä askelia kohti uudenlaista lähestymistapaa muotoiluun. Perinteisen huonekalusuunnittelun lisäksi esillä on liikkuvuuteen, terveyteen ja hyvinvointiin, urheiluun, vastuullisuuteen ja materiaali-innovaatioihin liittyviä konsepteja. Näyttely haluaa inspiroida kaikenlaisia yleisöjä ja kannustaa kouluja jatkamaan työtä rajoja rikkovien aiheiden parissa. Vastuullisia, kekseliäitä ja saavutettavia muotoiluhankkeita tarvitaan sekä nyt että tulevaisuudessa.

Fyysisen näyttelyn lisäksi tapahtumaa voi seurata Instagramissa @thelostgraduationshow Näyttelyn päätteeksi kansainvälinen raati valitsee ja palkitsee eri kategorioiden voittajat.

Lisätietoja löydät täältä.

New Winds, Green Sails by Jean Munck

New Winds, Green Sails
Jean Munck

Asento_Lepo by Jenni Inciarte Villaverde

Asento — Lepo
Jenni Inciarte Villaverde

Hemmo Honkonen_EmbossingWood

Embossing Wood — an exploration of thermo-hydro-mechanical processing of wood
Hemmo Honkonen

Jokinen_Konu_Modular Mold

Modular Glass Blowing Mold Development
Jukka Jokinen & Heikki Konu

Saara Kantele_ForestSerie of black alder and rowan

Forest — designer's perspective / Metsä — muotoilijan näkökulma
Saara Kantele

Meriluoto_CompanionsForLife_Kaiku

Companions for Life — an exploration of the emotional dimensions of inanimate objects
Laura Meriluoto

Moayed-ode-to-heterotopia

Ode to Heterotopia — Furniture for day-dreaming
Sara Akhlaghmoayed

Shankar Deka on sähkötekniikan ja automaation laitoksen apulaisprofessori.

Robotiikka tarvitsee turvallisia käyttäytymismalleja

Kampus, Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 järjestetään Aalto-yliopistossa

Kaksi tummiin pukeutunutta miestä istuu suunnittelemiensa huonekalujen keskellä
Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Aaltolaisten muotoilua esillä Milanon huonekalumessuilla

Front and back covers of book called Unfolding Public Art. Text in red, book covers in sand colour.
Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu: