Tervetuloa Aaltoon, uudet opiskelijat!

Yli 1500 uutta kandiopiskelijaa sekä yli 1000 maisteriopiskelijaa aloittavat opintonsa Aallossa tänä syksynä.
Aalto University_Erica Nyholm

Uusien kandidaattiopiskelijoiden syksy alkaa orientaatioviikolla elo-syyskuun vaihteessa. Orientaatioviikko tutustuttaa tulokkaat opiskeluun ja opiskelijaelämään Aallossa.

Opiskelijamäärältään suurin ala on tekniikka, jonka kandidaattiohjelmissa aloittaa yli 1000 uutta opiskelijaa. Kauppatieteiden kandidaattitason opinnot aloittaa yli 400 opiskelijaa ja taiteen alan opinnot noin 120 opiskelijaa.

Lisäksi Aallossa aloittaa yli 1000 sellaista maisteriopiskelijaa, jotka ovat suorittaneet kandidaatin tutkintonsa muualla kuin Aalto-yliopistossa. Heistä yli 500 aloittaa tekniikan alan opinnot, yli 200 kauppatieteiden opinnot ja yli 200 taiteen alan opinnot.

Otaniemi on monialainen kotikampus suurimmalle osalle opiskelijoita. Siellä opiskelevat kaikki teekkarit, kauppatieteiden kandiopiskelijat sekä yli 60 % taiteen alan maisteriopiskelijoista. Muita kampuksia ovat Arabia ja Töölö sekä Mikkeli, jossa toimii kauppatieteiden englanninkielinen kandidaattiohjelma.

Toivotamme lämpimästi tervetulleiksi myös uudet kansainväliset opiskelijat. Maisteriohjelmissamme noin 57 % uusista opiskelijoista on muun maan kuin Suomen kansalaisia: Edustettuina ovat mm. Kiina, Vietnam, Pakistan, Intia, Venäjä, USA, Iran, Etelä-Korea ja Meksiko. Vaihto-opiskelijoita saapuu Aaltoon tänä syksynä noin 350. He tulevat yli 30 eri maasta.

Tietoa opiskeluiden aloittamisesta löydät Into-portaalista.

Aalto-yliopiston kuulumisia voit seurata muun muassa some-kanavissamme:

Kaksi tummiin pukeutunutta miestä istuu suunnittelemiensa huonekalujen keskellä
Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Aaltolaisten muotoilua esillä Milanon huonekalumessuilla

Italialaisen muotoilijan ja japanilaisen arkkitehdin suomalaisesta kulttuurista inspiroitunutta yhteistyötä nähdään Salone del Mobile -messuilla Milanossa huhtikuussa. INTERDEPENDENCE-näyttelyssä on esillä myös muita projekteja Aallosta.
Opiskelijoita tutkimassa kirjaston hyllyjen sisältöä
Opinnot Julkaistu:
Two African women working on a project
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Yrittäjyyden sisällyttäminen metsä- ja maatalouskoulutukseen on ratkaisevan tärkeää Afrikalle

Apulaisprofessori Patrick Shulist kehittää yrittäjyyskoulutusta yhdessä afrikkalaisten kumppaneiden kanssa.
Opinnot Julkaistu:

Kursseja tohtoriopiskelijoille periodissa V

Periodi V alkaa 22. huhtikuuta ja päättyy 9. kesäkuuta 2024.