Teemu Leinonen valittu Cumulus-järjestön hallitukseen

Cumulus association

Median laitoksen professori Teemu Leinonen (Associate Professor) on valittu taiteen, muotoilun ja median opetusta ja tutkimusta edistävän Cumulus-järjestön hallituksen jäseneksi kaudelle 2019-2022. Hallitus valitaan vaaleilla järjestön yleiskokouksessa, joka pidettiin tänä vuonna Rovaniemellä 30.5.2019.

Cumulus edistää taiteen, muotoilun ja median opetusta ja tutkimusta ainoana järjestönä maailmassa. Se jakaa tietoa ja toimii alan yliopistojen yhteistyön alustana. Järjestön jäseninä on 286 alan yliopistoa 57 maasta.

Aalto-yliopiston taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun edeltäjä Taideteollinen korkeakoulu perusti Cumulus-verkoston yhdessä Lontoon Royal College of Art -korkeakoulun kanssa vuonna 1990. Verkostoon liittyivät sen perustamisesta lähtien Designskole (Tanska), Gerrit Rietvelt Academy, Universität Gesamthochschule Essen ja Hochschule für Angewandte Kunst Wien. Verkoston jäseniä yhdisti halu lisätä yhteistyötä mm. opiskelija- ja opettajavaihdolla EU:n Erasmus-ohjelmassa.

Verkosto järjestäytyi Cumulus Association -järjestöksi vuonna 2001. Cumulus on tehnyt pioneerityötä yhteistyössä toteutettujen maisteriohjemien, yhteisprojektien ja konferenssien saroilla.

Cumulus on foorumi akateemiselle keskustelulle ja ainoa järjestö, joka yhdistää maailman huippukorkeakoulut taiteen, muotoilun ja median alueilla. Lisäksi järjestö edistää yhteistyötä yritysmaailman ja teollisuuden suuntaan.

Professori Mariana Amatullo Parsons School of Design -korkeakoulusta valittiin järjestön puheenjohtajaksi.

Lisätietoja:

Cumulus Association

Lisätietoja hallituksesta

Photo: Anni Hanén

Professori Teemu Leinonen valittu kansainvälisen, taiteen, muotoilun ja median opetusta ja tutkimusta  edistävän Cumulus-järjestön hallitukseen

White Aalto logo with exclamation mark standing in the middle of Otaniemi campus in the summertime
Kampus, Yliopisto Julkaistu:

Aalto-korkeakoulusäätiö laskee liikkeeseen kaksi joukkovelkakirjalainaa yhteismäärältään 150 miljoonaa euroa

Joukkovelkakirjalainoista saatavat varat käytetään pääasiassa kiinteistöinvestointien rahoittamiseksi otettujen lainojen jälleenrahoitukseen sekä lisäksi yleisiin tarpeisiin.
kuva pikku finlandian puupilarista ja teksti time out

Aalto-yliopisto ravistelee rakentamisen käytäntöjä New European Bauhaus -festivaaleilla Brysselissä

Koko eurooppalaista rakennusalaa kestävään muutokseen kirittävä näyttely Time Out! on esillä Brysselissä 9.–13.4.2024 osana NEB-festivaalia.
Hymyilevä Raili Pönni seisoo neuvotteluhuoneessa, taustalla näkyy ikkunasta Dipolin piha-aluetta.
Nimitykset Julkaistu:

Aalto-yliopiston kehitysjohtajaksi on nimitetty Raili Pönni

Raili Pönni on toiminut aiemmin yliopiston suunnittelupäällikkönä ja väliaikaisena kehitysjohtajana.
Nuoret arkkitehdit istuvat ulkoportaikossa ja hymyilevät
Yhteistyö Julkaistu:

Ella Kaira ja Matti Jänkälä kuratoivat Suomen paviljongin vuoden 2025 näyttelyn Venetsiassa

Arkkitehtikaksikon näyttelykonseptin tematiikka on modernin arkkitehtuurin säilyttäminen.