Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun laitosjohtajahaku

Aalto-yliopiston taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun dekaani pyytää ilmoittautumisia tai tekemään ehdotuksia henkilöistä haettaessa laitosjohtajia Aalto-yliopiston taiteiden ja suunnittelun korkeakouluun.
Lotta_Mattila_Lions_Share_photo_Mikko_Raskinen
Lotta Mattila: Lion's Share. Kuva: Mikko Raskinen

Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun akateeminen toiminta on järjestetty viiteen laitokseen - Arkkitehtuurin laitos, Elokuvataiteen ja lavastustaiteen laitos, Median laitos, Muotoilun laitos ja Taiteen laitos. Laitosjohtaja johtaa laitosta ja vastaa sen tuloksista ja taloudesta. Laitosjohtaja tekee akateemiselle komitealle esitykset opetussuunnitelmista ja tutkintovaatimuksista sekä opiskelijoiden valintaperusteista. Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun on kuvattuna laitosjohtajan tehtävät yksityiskohtaisemmin.

Tehtävän menestyksellinen hoitaminen edellyttää:

• näyttöä vahvasta tieteellisestä ja/tai taiteellisesta toiminnasta sekä korkeakoulun edustamien alojen opetuksesta,
  • kokemusta yliopistomaailmasta ja kansainvälisestä toiminnasta,
  • kykyä hahmottaa korkeakoulu kokonaisuutena ja sitoutumista yhteisiin tavoitteisiin,
  • näkemystä laitoksen sekä taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun kokonaisuuden kehittämisestä sekä
  • sujuvaa englannin kielen taitoa, suomen ja ruotsin kielen taito on tehtävän hoitamisessa eduksi.

Laitoksen johtajat ovat taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun johtoryhmän jäseniä ja toimivat suoraan dekaanin alaisina. Laitosjohtajan toimikausi alkaa 1.9.2019 ja päättyy dekaanin kauden päättyessä 10.3.2024. Aalto-yliopistossa ja Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulussa on menossa strategian valmisteluprosessi. Mikäli yliopiston ja koulun uuden strategian vuoksi tulee rakenteellisia muutoksia, saattaa nykyinen laitosrakenne muuttua.

Laitoksen johtajan nimittää dekaani. Laitosjohtajien valinnan jälkeen laitoksille valitaan varajohtajat sekä opetus ja tutkimusvastaavat ja koulutusohjelman johtajat.

Pyydän lähettämään ilmoittautumisen tai ehdotuksen henkilöstä viimeistään 22.4.2019 sähköpostitse osoitteeseen hanna.nurmela(at)aalto.fi. Ilmoittautumiseen tai ehdotukseen pyydän liittämään lyhyet perustelut sekä henkilön ansioluettelon. Pyydän otsikoimaan viestin nimellä ”Laitosjohtaja”.

Dekaani Tuomas Auvinen

Lisätiedot:

Tuomas Auvinen, dean-arts(at)aalto.fi, 050-64848

Pekka Saarela, 050-5505658, pekka.saarela(at)aalto.fi

Hanna Nurmela, 050-4474766, hanna.nurmela(at)aalto.fi

Silmälasipäinen mies katsoo kameraan, taustalla kesäinen luonto
Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.
EU parlamentti
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu: