Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulu hakee varadekaaneja

Aalto-yliopiston taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun dekaani pyytää ilmoittautumisia tai tekemään ehdotuksia henkilöistä haettaessa varadekaania Aalto-yliopiston taiteiden ja suunnittelun korkeakouluun.
Aalto_university_Väre_artworks_Lumen_2018_photo_mikko_raskinen
Kirsi Kaulanen: Lumen. Kuva: Mikko Raskinen

Varadekaanit auttavat dekaania korkeakoulun johtamisessa. Työssä korostuvat korkeakoulun toiminnan ja strategian kokonaisvaltainen kehittäminen. ARTSissa työskentelee kolme varadekaania, joista yksi vastaa tutkimuksesta, yksi opetuksesta ja yksi taiteellisen ja luovan toiminnan käytännöistäNyt etsitään varadekaania vastaamaan ja kehittämään kaikkia vastuualueita.

Tehtävän menestyksellinen hoitaminen edellyttää:

• näyttöä vahvasta tieteellisestä ja/tai taiteellisesta toiminnasta sekä korkeakoulun edustamien alojen opetuksesta,
  • kokemusta ja erinomaisia näyttöjä joko tutkimuksen tai taiteellisen työn johtamisesta ja kehittämisestä tai opetuksen johtamisesta ja kehittämisestä
  • kokemusta yliopistomaailmasta ja kansainvälisestä toiminnasta,
  • kykyä hahmottaa korkeakoulu kokonaisuutena ja sitoutumista yhteisiin tavoitteisiin,
  • näkemystä taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun kehittämisestä sekä
  • sujuvaa englannin kielen taitoa, suomen ja ruotsin kielen taito on tehtävän hoitamisessa eduksi.

Varadekaani on taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun johtoryhmän jäsen ja toimii suoraan dekaanin alaisena. Varadekaani toimii tarvittaessa dekaanin sijaisena. Varadekaanin työaika on 50 % kokonaistyöajasta.

Aalto-yliopiston rehtori nimittää varadekaanin tehtäväänsä dekaanin esityksestä. Dekaani päättää varadekaanien työjaosta ja tehtävien yksityiskohdista.

Varadekaanin toimikausi alkaa 1.9.2019 ja kestää dekaanin toimikauden loppuun 10.3.2024 saakka.

Pyydän lähettämään ilmoittautumisen tai ehdotuksen henkilöstä viimeistään 22.4.2019 sähköpostitse osoitteeseen hanna.nurmela(at)aalto.fi. Ilmoittautumiseen tai ehdotukseen pyydän liittämään lyhyet perustelut ja ansioluettelo sekä maininnan mihin tehtävään ilmoittautuminen tai ehdotus liittyy. Pyydän otsikoimaan viestin nimellä: ”Varadekaani”.

Dekaani Tuomas Auvinen

Lisätietoja:

Tuomas Auvinen, dean-arts(at)aalto.fi, 050-64848

Pekka Saarela, 050-5505658, pekka.saarela(at)aalto.fi

Hanna Nurmela, 050-4474766, hanna.nurmela(at)aalto.fi

Mikkelin IB-ohjelma 35 vuotta
Yliopisto Julkaistu:

Mikkelin kampuksen alumnit juhlistivat International Business -ohjelman 35-vuotista olemassaoloa

Yli 200 BBA-/BScBA-ohjelman alumnia saapui juhliin Kauppakorkeakoululle Otaniemeen.
Silmälasipäinen mies katsoo kameraan, taustalla kesäinen luonto
Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Lahjoittajatarina - Yrjö Sotamaa: ”Yliopiston tukeminen on meidän oman tulevaisuutemme rakentamista”

Professori emeritus on yhä aktiivinen muotoilun vaikuttaja niin kotimaassa kuin kansainvälisellä kentällä. Hän on nykyään myös Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun kuukausilahjoittaja.
Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
EU parlamentti
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Milja Mieskolainen: Euroopan Parlamentin Schuman-harjoittelu ylitti odotukseni

Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun laskentatoimen maisteriopiskelija Milja Mieskolainen oli jo aiemmin pohtinut hakemista harjoitteluun Euroopan Unioniin, mutta oli ajatellut harjoittelupaikan saamisen olevan liian haastavaa. Keväällä 2023 hän kuitenkin huomasi ilmoituksen harjoittelupaikoista ja päätti kokeilla hakemista, sillä avoinna oli kiinnostava paikka talouden hallinnan ja EMUn valvontayksikössä. Hakeminenkaan ei osoittautunut vaikeaksi. Milja haki paikkaa, sai sen ja harjoittelu Euroopan Parlamentissa alkoi lokakuussa.